اردلان: پسرم رادان؛ من از تو عذر می‌خواهم

گفت‌وگوی «شهروندآنلاین» با سرمربی قهرمان لیگ فوتسال بانوان؛ چرا بازی‌مان نباید پخش زنده شود؟

نیلوفر اردلان، چهره ویژه فوتبال و فوتسال زنان ایران یک موفقیت دیگر به دست آورد؛ او بعد از قهرمانی در لیگ فوتسال از حس و حالش می‌گوید.

شهروندآنلاین: با پایان لیگ برتر فوتسال بانوان، تیم پیکان تهران که اولین حضور خود در این مسابقات را تجربه می‌کرد، موفق شد جام قهرمانی را به دست آورد. سرمربیگری این تیم برعهده یکی از نوابغ فوتبال و فوتسال زنان بود؛ فردی که در سال‌های گذشته همواره نامش به دلایل مختلف بر سر زبان‌ها افتاده است: نیلوفر اردلان.

این مربی جوان که حالا یکی از گزینه‌های هدایت تیم ملی فوتسال زنان هم هست، صحبت‌های جالبی درباره قهرمانی تیمش در لیگ فوتسال بانوان و مسائل و حواشی دیگر دارد.

گفت‌وگوی «شهروندآنلاین» را با نیلوفر اردلان در ادامه می‌خوانید:

**تبریک؛ از حس و حال‌تان بعد از کسب جام قهرمانی بگویید.

واقعا نمی‌توانم میزان خوشحالی‌ام را بر زبان بیاورم. فقط می‌توانم خدا را شکر کنم. دست تک تک بازیکنان و اعضای کادر فنی و اجرایی تیم را می‌بوسم و قدردان زحمات‌شان هستم. از روز اول مسابقات با شعار «قهرمانی به تیم می‌آید» وارد بازی‌ها شدیم و خدا را شکر که لطفش یک‌بار دیگر شامل حال من و تک تک اعضای تیم شد و به این موفقیت بزرگ رسیدیم.

**شما جزو زنانی هستید که مثل دوران بازی، در مربیگری نیز از صفر شروع کردید و به جام قهرمانی لیگ رسیدید. این مسیر سخت چگونه برایتان رقم خورد؟

فکر می‌کنم نباید به این جام قهرمانی بسنده کنم. خدا را شکر که توانستیم جام بگیریم، اما هنوز مسیر زیادی پیش رویم در عرصه مربیگری وجود دارد. باید با دانش‌افزایی و کسب تجربیات جدید کارم را ادامه بدهم و امیدوارم لطف خدا هم مثل تمام مراحل زندگی‌ام پشت سرم باشد و روزهای بهتری برایم پیش بیاید.

**برخی کارشناسان شما را سرمربی بعدی تیم ملی فوتسال ایران می‌دانند؛ صحبتی با شما شده است؟

خیر، صحبتی با من نشده است. بحث تیم ملی با باشگاه بسیار متفاوت است. آرزوی هر فردی است که هدایت تیم ملی کشورش را برعهده داشته باشد، اما آنجا بحث پرچم و نام ایران عزیزمان است. امیدوارم هر کسی که لیاقت سرمربیگری تیم ملی فوتسال زنان را دارد، انتخاب شود. تیم ملی فوتسال ایران قهرمان آسیاست و باید این تیم با شرایط خوبی راهش را ادامه بدهد. امیدوارم فوتسالیست‌های تیم ملی باز هم بتوانند در آینده از عنوان قهرمانی‌شان دفاع کنند.

**همواره جزو افرادی بوده‌اید که از زنان ایرانی حمایت کرده‌اید و معتقدید آنها توانایی‌های زیادی در هر عرصه‌ای دارند. باز هم برای این مساله تلاش می‌کنید؟

قطعا همین‌طور است. به نظر من هیچ تفاوتی میان مرد و زن نیست. زنان ایرانی آنقدر قوی هستند که بتوانند در سخت‌ترین شرایط بهترین‌ها را رقم بزنند. به عنوان نمونه همین حالا من گلایه‌ای درباره بازی‌های خودمان دارم. سوال همه ما این است که چرا مجوز ندادند بازی فینال مسابقات فوتسال زنان پخش شود؟‌ مگر در والیبال و بسکتبال بازی‌های لیگ زنان پخش نشد؟‌ این مساله یک اتفاق عجیب بود و من واقعا افسوس می‌خورم که چنین تبعیضی قائل شدند.

**فکر می‌کنید موضوع پخش زنده مسابقات فوتبال و فوتسال زنان بالاخره چه زمانی باید حل شود؟

ما امیدوار بودیم برای بازی فینال این اتفاق بیفتد. باشگاه پیکان هم تلاش زیادی برای این منظور کرد و اقداماتی صورت گرفت، اما در نهایت مجوزهای لازم صادر نشد. این در حالی است که پخش زنده مسابقات زنان با توجه به اینکه پوشش کامل اسلامی دارند، می‌تواند به بخش اقتصادی باشگاه‌ها نیز کمک کند و باعث شود تا اسپانسرها بیایند و یک راه درآمدزایی برای باشگاه است. متاسفانه این اتفاق نیفتاد و امیدوارم در آینده شاهد پخش زنده مسابقات فوتبال و فوتسال زنان باشیم.

سوال همه ما این است که چرا مجوز ندادند بازی فینال مسابقات فوتسال زنان پخش شود؟‌ مگر در والیبال و بسکتبال بازی‌های لیگ زنان پخش نشد؟‌ این مساله یک اتفاق عجیب بود و من واقعا افسوس می‌خورم که چنین تبعیضی قائل شدند.

**ظاهرا فرزندتان رادان هم نتوانست در جشن قهرمانی تیم‌تان حضور داشته باشد. درست است؟

بله، ورود مردان به سالن مسابقات زنان ممنوع است. من از رادان عذرخواهی می‌کنم که بازی فینال حتی پخش زنده هم نداشت. جای پسرم واقعا در این جشن خالی بود، او دلش با ما بود. امیدوارم در آینده شرایطی ایجاد شود که خانواده‌ها و دوستان و همه اهالی فوتبال و فوتسال بتوانند عملکرد و تلاش‌های زنان این رشته را هم تماشا کنند و شاهد رشد و شکوفایی زنان فوتبالیست ایرانی باشیم.

**برنامه‌تان برای آینده چیست؟

واقعا ماه‌های سختی را گذراندیم. 7 ماه در مسابقات بودیم و ساعت‌ها در شبانه‌روز کار کردیم. آنقدر خسته هستم که دوست دارم چند روز استراحت کنم. بعد از آن برنامه‌های آینده را مرور می‌کنیم. امیدوارم هرچه خیر و صلاح است برای همه اعضای تیم فوتسال بانوان پیکان رقم بخورد.

**حرف پایانی؟

جا دارد از همه عزیزانی که برای کسب این عنوان زحمت کشیدند، تشکر کنم. از مدیریت محترم باشگاه ممنونم که هرچه در توان داشت، گذاشت تا بتوانیم با بهترین شرایط در مسابقات حاضر شویم. خوشحالم که جواب اعتماد مدیریت باشگاه را با قهرمانی دادم و امیدوارم روزهای خوب بیشتری برای باشگاه بزرگ و ریشه‌دار پیکان رقم بخورد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.