پشت پرده رقابت تیم‌ ایرانی با پرچم امارات!

حضور قهرمان لیگ والیبال در جام رمضان دوبی جنجال به پا کرد

تیم مقاومت شهداب یزد در شرایطی به عنوان نماینده ایران در مسابقات جام رمضان دوبی حضور یافت که پرچم امارات روی سینه زد!

شهروندآنلاین: شاید کمتر کسی تصور می‌کرد حضور قهرمان لیگ والیبال در یک تورنمنت که به مناسبت ماه مبارک رمضان در کشور امارات برگزار شد، حاشیه‌ساز شود اما چنین اتفاقی رخ داد و حالا مدیران باشگاه شهداب یزد مورد حملات زیادی قرار گرفته‌اند. البته که آنها مدعی‌اند با مجوز فدراسیون فوتبال به این جام رفته‌اند.

تیمی که شگفتی‌ساز لیگ والیبال شد

مقاومت شهداب یزد تیمی است که طی دو سه سال گذشته نامش در عرصه والیبال ایران مطرح شده است. تیمداری در حوزه والیبال و سرمایه‌گذاری روی بازیکنان جوان در نهایت در سال 1400 جواب داد و آنها در عین ناباوری جام قهرمانی را به دست آوردند. در شرایطی که تیم‌های ریشه‌دار و بزرگی در لیگ والیبال ایران حضور داشتند، تصور اینکه شهداب بتواند به فینال برسد و حتی قهرمان شود، سخت بود اما این امر مهم برای یزدی‌ها محقق شد و آنها اولین افتخار تاریخ باشگاه‌شان را به دست آوردند و حالا چند روز دیگر باید برای نخستین‌بار در جام باشگاه‌های آسیا نیز به میدان بروند.

جنجال بعد از قهرمانی

اما مساله‌ای که اخیرا برای باشگاه یزدی والیبال پیش آمده سبب شده تا حواشی زیادی برای آنها اتفاق بیفتد. قهرمان لیگ والیبال ایران از مدتی‌ قبل به یک تورنمنت در کشور امارات دعوت شد. با وجود مخالفت اولیه اما اصرار اسپانسر و طرح این موضوع که هزینه‌های اقامت تیم پرداخت می‌شود، موجب شد مسئولان شهداب راضی شوند تیم خود را به جام رمضان در دوبی اعزام کنند. در طول این تورنمنت تیم شهداب یزد که به عنوان نماینده ایران حضور یافته، با نام «بن ثانی» در مسابقات حضور یافت و نکته جنجالی آنجاست که برای پرداخت تمامی هزینه‌های حضور در جام رمضان توسط اسپانسر اماراتی، مسئولان شهداب حاضر شده‌اند که پرچم امارات روی پیراهن بازیکنان حک شود!

واکنش مدیرعامل شهداب؛ لوگوی باشگاه هم روی پیراهن است

ایجاد حواشی متعدد در خصوص مسابقه دادن قهرمان ایران با پرچم کشور امارات با واکنش مدیرعامل باشگاه شهداب یزد مواجه شده است. امیر شرافت، مدیرعامل شهداب در این خصوص گفته است: «حدود ۲۰ روز پیش و قبل از کسب عنوان قهرمانی ایران، دعوتنامه‌ای رسمی از سوی اسپانسر مسابقات برای ما ارسال شد اما با توجه به اینکه زمان مناسبی نداشت و ملی‌پوشان در اردوی ملی حضور داشتند، تصمیم به عدم شرکت گرفتیم اما بعد از قهرمانی، مدام از سوی اسپانسر ایمیل می‌آمد و حتی به فدراسیون والیبال ایران نامه زدند تا اینکه آقای داورزنی از ما درخواست کرد به عنوان نماینده ایران در این مسابقات شرکت کنیم. ما هم شرایط لازم را فراهم و شرکت کردیم.»

او درباره حک شدن پرچم امارات روی پیراهن بازیکنان شهداب تاکید کرد: «در این مسابقات برای هر تیمی یک اسپانسر مشخص شد که هزینه تیم را پرداخت می‌کند. در هر تیم هم دو بازیکن اماراتی حضور دارند تا در کنار بازیکنان بزرگ بازی کنند و سطح‌شان بالا برود. اصلا بحث این نیست که اسم تیم عوض شده باشد، بن‌ثانی اسم اسپانسر تیم است که داخل پرانتز قرار می‌گیرد، حتی شبکه دوبی اسپورت هم در گزارش مسابقات تیم ما را با عناوینی چون شهداب ایرانی و منتخب ایرانی معرفی می‌کند. از طرفی ما تنها تیمی هستیم که لوگوی باشگاه هم روی پیراهن بازیکنان قرار دارد.»

شرافت در پاسخ به این پرسش که آیا نمی‌شد با پرچم ایران در این تورنمنت شرکت کرد، افزود: «این اصلا در قوانین مسابقات بود و از ابتدا می‌دانستیم. ما با نماینده حراست ورزش آمده‌ایم و موافقت شورای برون‌مرزی و فدراسیون والیبال را هم داشتیم و همه در جریان بودند. ضمن اینکه روی تمامی لباس‌های دیگر اعضای تیم لوگوی ایران قرار دارد. دوستان دنبال منافع شخصی هستند. باز هم می‌گویم ما با موافقت حراست وزارت ورزش، شورای برون‌مرزی و فدراسیون والیبال در این مسابقات شرکت کرده‌ایم و تمامی مراحل قانونی طی شده است و واقعا نمی‌دانم این اشخاص دنبال چه هستند.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.