هشدار: سلاح‌های پیشرفته را به کی‌یف نفرستید، پناهجویان را به رواندا

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ شنبه، 16 آوریل 2022

تایمز گزارش داده که «نیروهای ویژه هوابرد ارتش بریتانیا (SAS) نیروهای محلی را در اوکراین آموزش می‌دهند». در عین حال نیویورک‌تایمز از هشدار روسیه به ایالات متحده مبنی بر نفرستادن اسلحه پیشرفته به کی‌یف، پایتخت اوکراین، خبر داده است. گاردین هم از واکنش سازمان ملل به طرح بریتانیا درباره فرستادن پناهجویان به کشور آفریقایی رواندا گفته است.

تایمز

گزارش اصلی روزنامه تایمز بر تحولات اوکراین تمرکز دارد. «نیروهای ویژه هوابرد ارتش بریتانیا  (SAS) نیروهای محلی را در اوکراین آموزش می‌دهند» عنوان این گزارش است که در آن گفته شده: «فرماندهان اوکراینی می‌گویند نیروهای ویژه بریتانیا هفته گذشته به سربازان در نزدیکی کی‌یف آموزش می‌دادند.»

گاردین

واکنش به طرح دولت انگلیس برای انتقال برخی از پناهجویان به رواندا موضوع گزارش اصلی گاردین است. «سازمان ملل: طرح رواندا شکست خواهد خورد» عنوان گزارش این روزنامه است که از آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد نقل قول می‌کند که این پیشنهاد یک «حرکت نمادین» اجرا نشدنی است. یک دستیار کمیساریای عالی  آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد به این روزنامه گفته این طرح فقط چند صد نفر را در سال در بر می‌گیرد و بسیار هزینه‌بر، غیرقانونی و تبعیض‌آمیز است.

(دولت انگلیس برای مقابله با روند فزاینده مهاجرت غیرقانونی به این کشور از مسیر پر خطر گذرگاه کانال مانش، درصدد انتقال افراد به کشور آفریقایی روانداست. قرار است در رواندا به درخواست پناهندگی این افراد رسیدگی شود.)

نیویورک‌تایمز

«هشدار روسیه به ایالات متحده: اسلحه پیشرفته به کی‌یف نفرستید» عنوان گزارش اصلی نیویورک‌تایمز است. در گزارش آمده: «مقامات آمریکایی روز جمعه گفتند روسیه به دولت بایدن هشدار داده تا تهیه اسلحه پیشرفته برای نیروهای اوکراینی را متوقف کند، در غیر این صورت با «پیامدهای غیر قابل پیش‌بینی» مواجه خواهد شد. این تهدید در حالی صورت می‌گیرد که مسکو برای نبردی جدید در مرز شرقی آماده می‌شود.»

تصویر اصلی راهبه‌ای را در شهر لویو (Lviv) در غرب اوکراین، نشان می‌دهد در تلاش برای تسلی دادن به پناهجویان بی‌خانمانی که از بخش شرقی این کشور آمده‌اند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.