ماجرای حضور اسطوره‌های فوتبال جهان در ایران

چرا لوتار ماتئوس، کولینا، مارکوس مرک و آندریاس برمه به تهران سفر کردند؟

نام‌های بزرگ فوتبال جهان این روزها در تهران حضور دارند؛ آنها با دعوت یک ایرانی به تهران سفر کردند و برنامه‌های متنوعی دارند.

شهروندآنلاین: در حالی که مسابقات فوتبال در سراسر جهان برگزار می‌شود، سفر نام‌های بزرگ این رشته ورزشی در سطح جهان به تهران برای افتتاح یک باشگاه بدنسازی اتفاق ویژه‌ای محسوب می‌شود. یک برنامه تبلیغاتی که توسط یکی از افراد فعال در بخش خصوصی تدارک دیده شده افراد نامداری مثل لوتار ماتئوس، پیر لوییجی کولینا، آندریاس برمه و مارکوس مرک را به ایران کشانده که حاشیه‌های جالبی هم ایجاد شده است.

دلیل حضور اسطوره‌ها چیست؟

سفر ناگهانی 4 اسطوره فوتبال جهان به ایران بسیار پر سر و صدا شده است. در حالی که ظاهرا هیچ کدام از مقامات فدراسیون فوتبال از سفر این افراد نامدار به تهران خبری نداشتند، آنها در قلب تهران حضور یافته‌اند و احتمالا بدون آنکه جلسه‌ای با مقامات فوتبال ایران داشته باشند، تهران را ترک می‌کنند. حضور پیر لوییجی کولینا، داور بازنشسته نامدار فوتبال که ریاست کمیته داوران فیفا را بر عهده دارد یک فرصت ویژه برای فدراسیون بود تا بتواند استفاده خود را در بحث VAR و مسائل این‌چنینی انجام بدهد اما با توجه به اینکه برنامه سفر آنها از سوی بخش خصوصی تدارک دیده شده، چنین دیداری میسر نشد.

لوتار ماتئوس، پیر لوییجی کولینا، آندریاس برمه و مارکوس مرک، چهار اسطوره فوتبال جهان برای شرکت در مراسم افتتاحیه یک باشگاه ورزشی سفری کوتاه به تهران داشتند و در این مراسم هم حضور یافتند. جالب اینکه همه آنها از سفر به تهران ابراز رضایت کردند اما نکته عجیب در این مراسم عدم حضور مسئولان فدراسیون فوتبال بود و هیچ شخصی از فدراسیون در این مراسم حضور نداشت.

ماجرای شوخی ماتئوس با دایی

صبح روز پنجشنبه که ویدیوی ورود این چهار اسطوره فوتبال به ایران در فضای مجازی منتشر شد، اولین سوال از ماتئوس درباره رابطه‌اش با علی دایی بود. ماتئوس در خلال مراسم دو هفته قبل قرعه‌کشی جام جهانی، ویدیویی از علی دایی منتشر کرد که او در گوشه‌ای به خواب رفته و خستگی بیش از حد باعث شده بود اسطوره فوتبال ایران لحظاتی را به استراحت اختصاص دهد. ستاره‌های حاضر در مراسم اما اطراف علی دایی جمع شده و در شرایطی که او حتی از این سر و صدا هم بیدار نشده بود، با او شوخی کردند. ماتئوس هنگام ورود به ایران هم وقتی با سوالی درباره علی دایی مواجه شد به شوخی گفت: «علی دایی کجاست؟ من چند بار با او تماس گرفتم، جوابم را نداد. علی دایی! منتظر تماست هستم.»

ماتئوس حالا در سفر به ایران به این شوخی‌هایش با دایی پاسخ داده است:‌ «هر کسی این ویدیو را ببیند فقط لبخند می‌زند. من فقط شوخی کردم. همین!»

چرا فدراسیون نمی‌تواند بزرگان را به ایران بیاورد؟

در این بین نکته عجیب این است که بخش خصوصی به راحتی می‌تواند 4 اسطوره فوتبال جهان را برای افتتاح یک باشگاه ورزشی به تهران بکشاند و یک روز میزبان آنها باشد اما فدراسیون فوتبال که قطعا از اعتبار بالاتری برخوردار است چنین اقداماتی انجام نمی‌دهد. دعوت از این افراد هم می‌تواند به اعتبار فوتبال ایران کمک کند، هم در راه کسب میزبانی مسابقات مختلف کمک خوبی برای فدراسیون فوتبال باشد. نکته مهم در خصوص آنها این بود که همگی آشنایی خوبی با فوتبال ایران داشتند و حتی از عملکرد تیم ملی هم تمجید کردند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.