قیمت‌های کاذب فروکش می‌کند؛ برنج کیلویی 65 هزار تومان

مدیرعامل مرکز تجارت بین الملل و پایانه صادرات برنج آمل در پیامی ویدیویی اعلام کرد: مردم نگران موجودی و قیمت برنج نباشند، التهاب بازار و قیمت‌های کاذب فروکش خواهد کرد.

«سید اسماعیل یزدان پناه» روز یکشنبه در پیام ویدیویی خود درباره التهاب قیمت برنج در سطح کشور و نگرانی مردم از این وضعیت افزود: برنج ایرانی به اندازه کافی در انبارهای مرکز تجارت و پایانه برنج آمل موجود است و قیمت واقعی آن کیلویی ۶۵ هزار تومان است.

مدیرعامل مرکز تجارت بین الملل و پایانه صادرات برنج آمل اظهارداشت: این مرکز با میادین شهرداری تهران در ارتباط است و برنج‌های تنظیم بازار را عرضه کرده و می‌کند.

مردم برنج تازه را با قیمت‌های مناسب خریداری کنند

یزدان پناه به مردم توصیه کرد: با توجه به اینکه به کشت  جدید برنج نزدیک هستیم برنج های کهنه که ماندگاری کمتری دارد را خریداری نکنند و به جای آن برنج جدید را با قیمت های مناسبی تهیه کنند، زیرا به طور قطع التهاب بازار به این شکل نخواهد بود.

وی گفت: به طور قطع ما در روزهای آتی شاهد تثبیت بازار و کاهش قیمت برنج خواهیم شد.

در سال ۱۳۹۸ مرکز تجارت بین الملل و پایانه صادرات برنج آمل در زمینی به مساحت بیش از ۱۷۰ هزار متر مربع در شهرستان آمل ساخته و با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری دولت دوازدهم افتتاح شد.

این مرکز با بیش از  ۴۴۰ واحد حجره در دو فاز به بهره برداری رسید که سالانه برای حدود ۷۰۰ هزارتن برنج تولیدی کشور ظرفیت نگهداری و ذخیره سازی، بسته بندی، سورتینگ، برندسازی و صادرات کیفی دارد.

هدف از ایجاد این مرکز ، ساماندهی بازار فروش و عرضه برنج، برند سازی و اطمینان خاطر برای مصرف کننده جهت خرید برنج سالم و بدون ناخالصی، جلوگیری از واردات برنج، ظرفیت سازی برای صادرات و حذف دلالان و واسطه‌ها و کاهش فاصله قیمتی بین کشاورز و مصرف کننده بوده است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.