زلنسکی خطاب به بایدن: به اوکراین بیا و از نزدیک ببین

رئیس‌جمهوری اوکراین از رئیس‌جمهوری ایالات متحده برای سفر به کی‌یف دعوت کرد

زلنسکی تاکید کرد هدف از دعوت فوق این است که بایدن متوجه شود آنچه در این کشور می‌گذرد، جنگ نیست بلکه نسل‌کشی است.

به گزارش ایسنا، رئیس‌جمهوری اوکراین عصر یکشنبه 28 فروردین در سخنانی از رئیس‌جمهوری ایالات متحده خواست به کی‌یف سفر کند تا از نزدیک در جریان تحولات مربوط به حمله نظامی روسیه به اوکراین قرار بگیرد.

به گزارش الجزیره، رئیس‌جمهوری اوکراین تصریح کرد: ما نمی‌توانیم سرزمین‌ را رها کنیم، اما باید با روس‌ها گفت‌وگو کنیم، هرچند با گذشت زمان، فرصت گفت‌وگوها کاهش می‌یابد.

زلنسکی افزود: همه کشورهای جهان باید نگران احتمال استفاده پوتین از سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی در جنگ با اوکراین باشند. نیروهای روسیه ممکن است به استفاده از سلاح‌های هسته‌ای یا شیمیایی متوسل شوند زیرا به زندگی مردم اوکراین احترام نمی‌گذارند.

زلنسکی اضافه کرد: رزمناو روسی مسکوا دیگر وجود ندارد و غرق شدن آن برای ما فاجعه نیست زیرا سلاحی قدرتمند علیه کشورمان محسوب می‌شد.

همزمان دنیس شمیهال، نخست‌وزیر اوکراین هم در سخنانی گفت که ماریوپل هنوز سقوط نکرده است و نیروهای اوکراینی هنوز در شهر هستند و تا آخر خواهند جنگید. نخست وزیر اوکراین تأکید کرد که ما خواهان کمک‌های مالی، مهمات و تحریم‌های بیشتر علیه روسیه هستیم. دنیس شمیهال تأکید کرد: اگر روس‌ها نمی‌خواهند مذاکره کنند، تا آخر می‌جنگیم و تسلیم نمی‌شویم.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.