درخواست سئول از پیونگ‌یانگ؛ بازگشت به میز مذاکره

دولت کره جنوبی یک روز پس از انتشار گزارش آخرین آزمایش سلاح های کره شمالی بار دیگر خواستار توقف تنش های فزاینده و بازگشت به میز مذاکرات از سوی پیونگ یانگ شد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری «یونهاپ»، ارتش کره جنوبی دیروز اعلام کرد کره شمالی روز شنبه ۲ پرتابه موشکی را به سوی دریای شرق پرتاب کرده است. رسانه های دولتی کره شمالی نیز پیشتر گزارش کرده بودند یک سلاح راهنمایی شونده تاکتیکی جدید را با موفقیت آزمایش کردند که موجب بهبود کارایی عملیات هسته ای تاکتیکی خواهد شد.

«شا دوک شول» ،سخنگوی وزارت اتحاد کره جنوبی در مصاحبه رسانه‌ای گفت: «کره شمالی باید فورا فعالیت‌هایش را که موجب افزایش تنش در شبه جزیره کره و بی‌ثباتی در شرایط سیاسی منطقه‌ای می شود متوقف کند. ما بار دیگر کره شمالی را به بازگشت به میز مذاکرات برای صلح و آرامش ترغیب می کنیم.»

وی در ادامه سخنانش افزود: این وزارتخانه که امور داخلی کره را مدیریت می کند از نزدیک اقدامات کره شمالی را دنبال می کند و هرگونه تلاشی را برای مدیریت شرایط انجام می دهد. دو کشور کره شمالی و جنوبی تماس های تلفنی از طریق خطوط اضطراری را امروز دوشنبه مانند قبل انجام دادند.

آخرین آزمایش موشکی کره شمالی، سیزدهمین شلیک پرتابه سال جاری و نخستین شلیک از زمان آزمایش موشک قاره پیمای بالستیکی «هواسونگ ۱۷» در ماه گذشته است. این آزمایش همچنین پیش از شروع عملیات مشترک آزمایشی ارتش کره جنوبی و آمریکا انجام شد.

گزارش‌های اخیر حاکی است که کره شمالی در حال تعمیر تونل‌های زیرزمینی در سایت آزمایش هسته‌ای «پونگ یی ری» است که یک آزمایش هسته‌ای احتمالی در آینده نزدیک را نشان می‌دهد.

آزمایش‌های موشکی کره شمالی در حالی اتفاق افتاده است که این کشور به دنبال افزایش وحدت داخلی در بحبوحه مبارزه با همه‌گیری کووید-۱۹ و مشکلات اقتصادی مداوم ناشی از تحریم‌ها به سر می‌برد.

کره شمالی معتقد است تهدیدها و دشمنی واشنگتن به جای خطرناکی رسیده است و با اشاره به رزمایش‌های مشترک آمریکا و کره جنوبی و استقرار سلاح‌های استراتژیک در منطقه و اعمال تحریم‌های مستقل در کنار تحریم‌های سازمان ملل متحد باید برای مقابله طولانی مدت با امپریالیسم آمریکا آمادگی بیشتری داشته باشد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.