6درصد مدارس کارت زرد گرفتند

مدیرکل دفتر سلامت و امور تندرستی آموزش‌وپرورش خبر داد

6 درصد مدارس تذکر گرفتند. به گفته مدیرکل دفتر سلامت و امور تندرستی آموزش‌وپرورش طبق آخرین گزارش‌هایی که وزارت بهداشت اعلام کرده، بیش از ۸۰ درصد مدارس پروتکل‌ها را رعایت کرده‌اند. اگرچه بعضی از مدارس برای مواردی تذکر گرفته‌اند.

شهروندآنلاین-  تصمیم آموزش‌وپرورش بر بازگشایی مدارس در نیمه شهریور شد. تصمیمی که دو راهکار حضوری و غیرحضوری‌بودن را پیش‌روی دانش‌آموزان و اولیای مدارس قرار داد.

در همان روزها سخنگوی آموزش‌وپرورش اعلام کرد دانش‌آموزان دوره ابتدایی هفته‌ای یکی، دو روز در مدرسه حاضر باشند.

پنجم مهرماه اما خبرها از غیرحضوری‌شدن 1200 مدرسه به دلیل امکان‌نداشتن رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفتند.

مدارسی که قرار شد مشکلات خود از قبیل نداشتن تهویه مناسب و فضای بزرگ برای حضور دانش‌‌آموزان و نبودِ مواد ضدعفونی‌‌کننده را برطرف و سپس بازگشایی کنند.

تأمین ماسک‌های رایگان برای دانش‌آموزان نیازمند در هیچ کجایی تعهد نشده است

یک‌ماهی از بازگشایی مدارس می‌گذرد. ‌درصد بالایی از دانش‌آموزان به‌خصوص در شهرهای بزرگ و مراکز استان‌ها روش آموزش مجازی را انتخاب کرده‌‌اند و عملا در بسیاری از نقاط در تهران مدرسه‌های ما 10 درصد به صورت حضوری کلاس برگزار می‌کنند.

مدیرکل دفتر سلامت و امور تندرستی آموزش‌وپرورش معتقد است عمده مدارس حضوری در شهرستان‌های کوچک، مناطق محروم، روستاها و در مناطق عشایری است.

به گفته محسن بیگی، در شهرهای بزرگ از روز سوم بازگشایی اختیار انتخاب نوع آموزش به مدرسه و دانش‌آموزان داده شد و از همان موقع یک‌سری از دانش‌آموزان شیوه آموزش مجازی را انتخاب کردند.

او معتقد است بعضی مشکلات در مدارس عمدتا مربوط به تجهیزات بهداشتی نیست و مربوط به ساختار فیزیکی است، زیرا یک‌سری از مدارس تخریبی و قدیمی هستند که باید به آنها رسیدگی شود.

یکی از مواردی که در پروتکل‌ها روی آن تأکید شده و باید دقیقا رعایت شود، تهویه کلاس درس است. این درحالی است که مدارس از گذشته تهویه نداشتند و برای جریان هوا پنجره باز می‌گذاشتند.

مدیرکل دفتر سلامت و امور تندرستی آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه بحث ماسک‌های ارزان‌قیمت مطرح شده بود، اما تأمین ماسک‌های رایگان برای دانش‌آموزان نیازمند در هیچ کجایی تعهد نشده است. گفت:  «بعضی دانش‌آموزان علیرغم همه تذکراتی که داده می‌شود، ماسک ندارند.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.