سرنوشت اقتصاد جهان در چنگ رکود تورمی و جنگ اوکراین

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ دوشنبه، 18 آوریل 2022

«انتظار می‌رود روسیه به زودی ماریوپول را تسخیر کند» و «ماریوپول در محاصره نهایی؛ نیروهای اوکراینی تا آخرین نفس می‌جنگند» عناوین گزارش واشینگتن‌پست است. گاردین از «آمار تکان‌دهنده مرگ زنان در فقیرترین مناطق انگلستان» می‌گوید و فایننشال‌تایمز گزارش می‌دهد «جنگ اوکراین و رکود تورمی بهبود اقتصادی جهان را تهدید می‌کند».

واشینگتن‌پست

«انتظار می‌رود روسیه به زودی ماریوپول را تسخیر کند» و «ماریوپول در محاصره نهایی؛ نیروهای اوکراینی تا آخرین نفس می‌جنگند» عناوین گزارش اصلی واشینگتن‌پست است. در گزارش آمده است: «نیروهای اوکراینی از خواسته روسی‌ها مبنی بر تسلیم شدن شهر مهم بندری ماریوپول تا مهلت تعیین‌شده یکشنبه، سرپیچی کردند؛ هرچند این وضعیت غم‌انگیز به نظر می‌رسد؛ نیروها در شهر تخریب‌شده بر اثر بمباران، پناه گرفته‌اند، جایی که ده‌ها هزار غیر نظامی سرگردان برای دستیابی به نیازهای اولیه زندگی تلاش می‌کنند.» تصویر اصلی صفحه نخست، شهروند ماریوپول را نشان می‌دهد در میان ویرانه‌های جنگ.

گاردین

«فاش شد: آمار تکان‌دهنده مرگ زنان در فقیرترین مناطق انگلستان» عنوان گزارش اصلی گاردین است. این روزنامه فاش کرد که زنان در فقیرترین مناطق انگلستان دارای امید به زندگی کمتری نسبت به تقریبا همه کشورهای همسنگ و مشابه در جهان هستند. این گزارش می‌گوید: «تجزیه و تحلیلی «شوکه‌کننده» نشان می‌دهد که زنان در مناطق محروم می‌توانند انتظار داشته باشند که 78.7 سال زندگی کنند؛ هشت سال کمتر از مناطق ثروتمند و کمتر از همه کشورهای سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) به جز مکزیک.»

فایننشال‌تایمز

«جنگ اوکراین و رکود تورمی بهبود اقتصادی جهان را تهدید می‌کند» عنوان گزارش اصلی روزنامه فایننشال‌تایمز است. در این گزارش آمده است: «بهبود اقتصادی جهان با خطرات دوقلوی «رشد ضعیف‌تر» و «تورم بالا»- ترکیبی که با عنوان «رکود تورمی» شناخته می‌شود- رو به روست. دولت‌ها با انتخاب‌های سخت مواجه‌اند، در حالی که رهایی از آثار کرونا و بازگشت به حالت عادی کُند است و جنگ اوکراین آن را بدتر می‌کند.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.