بی‌برقی محتمل است؟/ احتمال انتشار جدول خاموشی‌ها

با تداوم ناترازی تولید و مصرف برق، احتمال انتشار جدول خاموشی‌ها قوت گرفته است

معاون هماهنگی توزیع شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) با بیان مطلب فوق گفت: شرایط ناترازی تامین برق امسال نیز وجود دارد و این ناترازی تا ۱۰ هزارمگاوات خواهد بود.

به گزارش ایرنا، محمد اله داد امروز (دوشنبه 29 فروردین) در حاشیه نخستین جلسه ستاد راهبری عبور از پیک تابستان ۱۴۰۱، با بیان اینکه این انباشتگی ناترازی در چند سال ایجاد شده است و در کوتاه‌مدت جبران نخواهد شد، ادامه‌داد: از ابتدای امسال اقدامات بسیار خوبی برای مدیریت این ناترازی‌ها انجام شده است و از همان روزهای آغازین سال شخص وزیر نیرو و مدیرعامل توانیر برنامه‌ریزی‌های عمده ای تدارک دیده‌اند تا به جای اعمال خاموشی‌ها از ظرفیت همکاری بخش‌های مختلف مصرف مثل صنایع، کشاورزی و اداری و توان مردم استفاده شود.

معاون هماهنگی توانیر گفت: امروز نیز قرارگاه گذر از پیک تابستان فعالیت خود را آغاز کرده و جلسه‌ها و برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام خواهد داد و امید است بتوان با وجود شرایط ناترازی در تولید و مصرف برق از سال قبل آماده‌تر باشیم تا آسیب‌های این ناترازی کمتر شود.

اله داد در باره احتمال انتشار جدول خاموشی‌ها با توجه به ناترازی موجود در تولید و مصرف، ادامه داد: امید است به این سمت نرویم اما باید شرایط بدبینانه را نیز مد نظر قرار داد و به‌طور قطع با توجه به میزان توان تولیدی که در هر روز با توجه به شرایط دمایی خواهیم داشت و خروج از مدار اتفاقی نیروگاه‌ها، برنامه زمان‌بندی خاموشی خواهیم داشت که به موقع اطلاع‌رسانی می‌شود.

او گفت: یکی از الزام‌های ما این است که اگر مشکلاتی هم بروز کرد تا آنجا که امکان دارد بی‌برنامگی نباشد و جداول مربوطه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.