اختصاص 320 میلیارد تومان اعتبار برای مقابله با گرد و غبار

برای مقابله با گرد و غبار ۳۲۰ میلیارد تومان اعتبار در بودجه ۱۴۰۱ تخصیص داده شده است

بنا بر اعلام دبیر ستاد ملی سیاستگذاری و هماهنگی مدیریت پدیده گرد و غبار توزیع این مبلغ پس از طی شدن فرآیند تخصیص و تعیین سهمیه هر یک از دستگاه‌ها آغاز می‌شود.

به گزارش ایرنا، علی‌محمد طهماسبی بیرگانی با بیان اینکه اعتبارات سال ۱۴۰۰ نیز مبلغ ۲۴۵ میلیارد تومان بود که ۷۵ درصد آن تخصیص یافت افزود: در بودجه سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ تامین اعتبارات برای مقابله با گرد و غبار از محل منابع عمومی دولت و از ردیف متفرقه در نظر گرفته شده است.

دبیر ستاد ملی سیاستگذاری و هماهنگی مدیریت پدیده گرد و غبار درباره توزیع این اعتبارات اظهار داشت: معمولا عمده اعتبارات گرد و غبار به سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور برای اجرای طرح‌ها در این زمینه و سپس به وزارت نیرو برای انتقال آب به کانون‌های گرد و غبار جنوب شرق اهواز تخصیص پیدا می‌کند.

او مجموع اعتبارات تخصیص یافته برای مقابله با پدیده گرد و غبار در سال‌های ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰ را ۲۷۰۰ میلیارد تومان عنوان و خاطرنشان کرد: حدود ۵۳ درصد این مبلغ به وزارت جهاد کشاورزی، ۱۷ تا ۱۸ درصد وزارت نیرو و ۷ تا ۸ درصد به سازمان حفاظت محیط زیست پرداخت شد.

طهماسبی بیرگانی در همین حال تصریح کرد: سیاستگذاری‌ها و هماهنگی میان دستگاه‌های مربوطه برای مقابله با گرد و غبار در این ستاد که دبیرخانه آن در سازمان حفاظت محیط زیست است، انجام می‌گیرد و بیشترین وظیفه مقابله با این پدیده بر عهده وزارت جهاد کشاورزی به ویژه سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در پهنه تحت اختیارشان است.

او ادامه داد: سازمان حفاظت محیط زیست نیز در حیطه اختیارات و چارچوب وظایف خود باید پاسخگوی مناطق غبارخیز زیستگاه‌ها مانند تالاب‌ها باشد.

طهماسبی بیرگانی گفت: وزارتخانه‌هایی همچون نفت، امور خارجه و راه و شهرسازی و سازمان صدا وسیما در این ستاد عضو هستند و وظایفی را بر عهده دارند.

مشاور سازمان حفاظت محیط زیست درباره برنامه مقابله با گرد و غبار با منشا خارجی نیز گفت: این ستاد با محوریت گرد و غبار خارجی و دیپلماسی، جلساتی را برگزار می‌کند تا بتوانیم با همکاری دستگاه‌های مختلف به ویژه در مورد کشورهای عراق و سوریه، کارهای اجرایی مشترک و فوری انجام دهیم.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.