یک توریست خارجی دیگر در ایران قربانی سارقان شد

از ماجرای خواب دردسرساز پاتریک خبر دارید؟

بار دیگر یک گردشگر در ایران قربانی سارقان شد. این‌بار گردشگر ایرلندی هدف نقشه یک زن و شوهر سارق در قزوین قرار گرفت و تمام اموالش را بردند. پسر جوانی که برای تفریح به شهرهای مختلف ایران آمده بود، از تبریز راهی قزوین شد، اما در میانه راه گرفتار سارقان شد. یک زن و شوهر تمام اموال گران‌قمیت این پسر ایرلندی را با خودشان بردند؛ اما نقشه آنها تنها دو ساعت بیشتر دوام نیاورد. این زوج سارق از سوی پلیس قزوین خیلی زود دستگیر شدند و تمام اموال این گردشگر جوان نیز به او بازگردانده شد.

پاتریک بردیی جوان بیست‌وشش ساله‌ای است که از ایرلند به ایران سفر کرده بود. او که برای گردش به تبریز رفته بود، پس از سفر چندروزه‌اش از تبریز راهی قزوین شد. این گردشگر از بخت بدش در راه خوابش برد. این خواب برایش گران تمام شد. پاتریک از قزوین جا ماند و به شهرستان آبیک رسید. آن‌جا بود که از خواب پرید و بعد از سوال از مسافران دیگر فهمید که قزوین را رد کرده‌اند و او جا مانده است.

این پسر جوان در همان شهرستان آبیک از اتوبوس پیاده شد و حالا باید خودش را به قزوین می‌رساند. همان‌جا بود که سوار خودروی پرایدی شد. پرایدی که راننده آن یک مرد و سرنشینش هم یک زن بود. این گردشگر بدون این‌که بداند چه سرنوشتی در انتظارش است، سوار خودرو شد. دقایقی از سوارشدن او به این خودرو نگذشته بود که زن و شوهر سارق نقشه‌شان را کشیدند. آنها به هر طریقی بود به این جوان ایرلندی فهماندند که خودرویشان خراب شده و باید کسی آن را هل بدهد.

این زوج از پاتریک خواستند که از خودرو پیاده شود و خودرو را هل بدهد. پاتریک وقتی پیاده شد، راننده بلافاصله رفت و این جوان ایرلندی ماند و لباس‌های تنش؛ تمام اموالش را دزدیدند و بردند. این‌جا بود که این گردشگر خودش را به قزوین رسانده و به پلیس آن‌جا مراجعه می‌کند. او تمام این ماجراها را برای آنها تعریف می‌کند و پلیس دست به کار می‌شود. به گفته این جوان ایرلندی لوازم شخصي او شامل چمدان، مدارك شناسايي و گذرنامه، 2‌هزار و 500 دلار آمريكا، 2 ميليون تومان پول نقد، هدفون، دوربين عكاسي و ساک دستي‌اش به وسیله راننده خودروی سواري مسافركش در مسير «آبيك» به قزوين به سرقت رفته بود.

زن و مرد از پاتریک خواستند که از خودرو پیاده شود و پراید را هل بدهد. پاتریک وقتی پیاده شد، راننده بلافاصله رفت و این جوان ایرلندی ماند و لباس‌های تنش؛ تمام اموالش را دزدیدند و بردند

این توریست جوان که هيچ مدرك، پول و وسيله‌ای در اختيار نداشت، از پلیس درخواست کمک کرد. به دنبال این شکایت، ابتدا براي پاتریک به‌ عنوان شاكي پرونده‌ای تشكيل شد. پس از اظهارات این پسر جوان و مشخص‌شدن جزییات این سرقت، به دليل این‌که این توریست پولی در اختیار نداشت، به دستور فرمانده انتظامی استان قزوین وی برای اقامت به یکی از هتل‌های قزوين معرفي و اسكان داده شد.
همچنین به دنبال دستور سردار حاجیان، فرمانده انتظامی استان قزوین، تیم ویژه به همراه شاكي به محل وقوع جرم اعزام شدند. عملیات شناسایی و دستگیری سارقان این گردشگر تنها دو ساعت طول کشید. در این مدت كم پس از اقدامات فني، سارقان كه زن و شوهر بودند، در شهرستان آبيك شناسايي و دستگير و تمام لوازم سرقت‌شده كشف و تحويل تبعه ایرلندی شد.

مسئول مرکز اطلاع‌رسانی نیروی انتظامی قزوین، سرهنگ رحیم حامدی، در گفت‌وگو با خبرنگار «شهروند» درباره این ماجرا توضیحاتی داد و گفت: «این توریست جوان ضمن مصاحبه‌اي با معاونت اجتماعي فرماندهی انتظامی استان قزوين مراتب تقدير و تشكر خود را از پلیس اظهار کرد. او از اقدام به ‌موقع و سريع پلیس در شناسايي و دستگيري سارقان اموالش تقدير و تشكر کرد و گفت که هیچ وقت این اقدام پلیس ایران را فراموش نخواهم کرد.

این پسر جوان همچنین گفت که این اتفاق باعث نشده که نظرم در مورد ایران و ایرانی تغییر کند. او گفت که به تنهایی برای سفر تفریحی به این کشور آمده و پس از این‌که چند روزی را در تبریز مانده بود، به قزوین آمده بود. قرار بود که بعد از گشت و گذار در قزوین راهی شهر اصفهان شود و او گفت که این اتفاق باعث نشده سفرش را در ایران ادامه ندهد.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.