آغاز انتخابات ریاست جمهوری در تاجیکستان

۱۵۰ ناظر بین‌‌المللی بر جریان انتخابات نظارت می‌کنند

انتخابات ریاست جمهوری در تاجیکستان آغاز شد. اگرچه برخی نامزدهای احزاب رسمی در این انتخابات شرکت کرده‌اند اما بنا به ارزیابی کارشناسان گفتند امامعلی رحمان، رئیس جمهور این کشور دوباره به این مقام انتخاب خواهد شد

شهروند آنلاین: رای‌گیری برای انتخابات ریاست جمهوری تاجیکستان روز یکشنبه ۲۱ مهر (۱۱ اکتبر) ساعت شش صبح به وقت محلی آغاز و تا ساعت ۲۰ شب ادامه پیدا خواهد کرد. به گفته کمیسیون مرکزی انتخابات تاجیکستان نزدیک به پنج میلیون نفر واجد شرایط رای در این کشور ثبت نام شده‌اند.

خبرگزاری روسی “نووستی” گزارش داده است امامعلی رحمان با حضور در یکی از حوزه‌های انتخاباتی شهر دوشنبه، پایتخت تاجیکستان  رای داد.نووستی نوشته است رحمان در حین رای دادن “روحیه بسیار خوبی” داشت.

امامعلی رحمان بیش از سه دهه است که در تاجیکستان حاکم است . انتظار می‌رود نتایج انتخابات ریاست جمهوری تاجیکستان روز دوشنبه اعلام شود اما کارشناسان گفتند که رحمان تا هفت سال دیگر نیز در مقام خود به عنوان رئیس جمهور باقی خواهد ماند.

به غیر از امام‌علی رحمان، رئیس جمهور فعلی تاجیکستان نامزدهای دیگری نیز برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرده‌اند اما آنها هیچ گونه شانسی برای انتخاب شدن ندارند.

بیش از ۲۰۰ خبرنگار انتخابات را پوشش می‌دهند و ۱۵۰ ناظر بین‌‌المللی از کشورهای همسود به همراه ناظران سازمان همکاری‌های شانگهای بر جریان انتخابات نظارت می‌کنند.

در تاجیکستان، رئیس‌جمهور به مدت هفت سال انتخاب می‌شود و امامعلی رحمان در چهار دوره پیش پیروز این انتخابات بوده است.

تاجیکستان یکی از کشورهای فقیر آسیای میانه است و در دو دهه اخیر نیز فقر در این کشور رشد یافته است. در سال ۲۰۱۷ میزان فقر در این کشور حدود ۲۹ درصد بوده است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.