از باران موشک‌ها بر سر اوکراین تا حمله سایبری به ساختمان نخست‌وزیری انگلیس

کیوسک؛ نگاهی به صفحات اول روزنامه‌های جهان، 19 اوریل 2022

جاسوسی چند کشور از دفتر بوریس جانسون و وزارت خارجه انگلیس؛ چندین روزنامه انگلیسی در مورد هک نرم‌افزارهای جاسوسی مشکوک تلفنی که به شماره 10 نخست‌وزیری مرتبط است، گزارش می‌دهند. دیلی‌میل توضیح می‌دهد که نرم‌افزار Pegasus که گفته می‌شود توسط «جاسوسان خارجی» معرفی شده، می‌تواند از راه دور به تلفن‌ها دسترسی داشته باشد و آنها را کنترل کند.

نیویورک‌تایمز

باران موشک‌ها، روسیه یورش به شرق اوکراین را از سر گرفته است. نیویورک‌تایمز در گزارش اصلی خود از گزارش‌هایی مبنی‌بر پیش‌روی حملات تا 300 مایلی غرب اوکراین خبر می‌دهد. در حالی که شهر لویو هم در این موج از حملات مورد اصابت موشک‌های روس قرار گرفته.

تایمز

به گزارش تایمز، ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین گفته است مرحله بعدی جنگ با روسیه آغاز شده. این روزنامه می‌گوید ارتش روسیه حملات خود را به شرق این کشور تشدید کرده، زیرا کرملین بر حمله «در مقیاس وسیع» به منطقه دونباس تمرکز دارد.

گاردین

گاردین گزارش می‌دهد که به نخست‌وزیر بوریس جانسون در مورد حمله سایبری مشکوک به ساختمان نخست‌وزیری هشدار داده شده. این روزنامه می‌گوید که امارات متحده عربی مظنون به سازماندهی حمله سایبری توسط محققان کانادایی است، در حالی که گفته می‌شود کشورهای دیگر در هک‌کردن این حمله نقش داشته‌اند.

دیلی‌میل

جاسوسی چند کشور از دفتر بوریس جانسون و وزارت خارجه انگلیس؛ چندین روزنامه انگلیسی در مورد هک نرم‌افزارهای جاسوسی مشکوک تلفنی که به شماره 10 نخست‌وزیری مرتبط است، گزارش می‌دهند. دیلی‌میل توضیح می‌دهد که نرم‌افزار Pegasus که گفته می‌شود توسط «جاسوسان خارجی» معرفی شده، می‌تواند از راه دور به تلفن‌ها دسترسی داشته باشد و آنها را کنترل کند، از جمله روشن‌کردن نرم‌افزار ضبط دستگاه. این گزارش می‌افزاید به نظر می‌رسد که تلفن‌های مرتبط با وزارت‌خارجه به طور مشابه پنج بار مورد هدف قرار گرفته‌اند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.