فساد، فدراسیون معلق، فیفادی و چند سوال بی‌پاسخ!

فدراسیون فوتبال این روزها که بدون رئیس و به‌صورت شورایی اداره می‌شود، بیشتر از هر زمان دیگری به موضوع برخورد با فساد پرداخته است؛ ارکان قضائی این فدراسیون (که بارها اعلام شده مستقل از مدیریت و افراد هستند) بعد از ماه‌ها تصمیم به مبارزه با فساد در این رشته ورزشی پرمخاطب گرفتند و ابایی از اعلام نام خاطیان در بخش‌های مختلف ندارند.

در 48 ساعت گذشته بخش حقوقی فدراسیون فوتبال ماجرای پس ندادن حدودا 128 میلیون‌تومان پول توسط عزیزی‌خادم را افشا کرده، کمیته اخلاق لیستی بلندبالا از بازیکنان، مربیان و مدیرانی که تبانی و شرط‌بندی کرده‌اند، انتشار داده و حراست فدراسیون به انهدام باند فساد در داوری کشور پرداخته است.

اصل ماجرا این است که برخورد با فساد در هر حوزه‌ای اتفاقی خوشایند محسوب می‌شود و دلگرمی خاصی برای سایر افرادی ایجاد می‌کند که در آن مجموعه مشغول به فعالیت هستند. در فوتبالی که سال‌هاست دم از وجود افراد فاسد و متخلف در آن زده می‌شود و کمتر فردی جسارت افشای آن را داشته هم طبیعتا برخورد با هر فردوگروهی که برای سود بردن‌های شخصی از انجام وظایف کوتاهی کرده‌اند، اتفاقی مثبت و قابل‌تحسین به‌شمار می‌رود و بدیهی است که در این اوضاع پر از دغدغه‌ انتشار چنین اخباری که در پاک‌شدن فضای فوتبال تاثیرگذار است، اتفاق مهمی محسوب می‌شود.

در کنار همه این موضوعات اما نباید فراموش کنیم فوتبال ایران در وضعیت کنونی با مصائب بزرگ دیگری هم دست به گریبان است که باید برای رفع آن در سریع‌ترین زمان ممکن تلاش کرد.

همین چند ساعت قبل بود که میرشاد ماجدی، سرپرست فدراسیون فوتبال در یک برنامه پرمخاطب تلویزیونی از بی‌پولی فدراسیون برای بسته‌شدن قراردادهای بازی تدارکاتی تیم‌ملی خبر داد. جالب اینکه ماجدی خودش نمی‌داند دقیقا چند روز دیگر در رأس فدراسیون باقی می‌ماند!‌

هنوز کسی خبر ندارد سرنوشت شهاب عزیزی‌خادم که توسط هیأت‌رئیسه عزل شده، در مجمع فدراسیون چه خواهد شد؟‌ در فاصله چندماه تا جام‌جهانی همچنان مشخص نیست در هنگام برگزاری این تورنمنت بزرگ فوتبال رئیس فدراسیون فوتبال چه کسی خواهد بود. حتی کسی مطلع نیست که رئیس آینده فوتبال می‌خواهد با اسکوچیچ ادامه بدهد یا خیر! حتی مردمی که آرزویشان صعود از دور اول جام‌جهانی است، از برنامه اردوهای آماده‌سازی تیم‌ملی بزرگسالان بی‌خبرند!

همین حالا کارمندان و ارکان اصلی فدراسیون کنونی خبر ندارند سرنوشت پیگیری‌های مجلس و سایر ارگان‌ها در ماجراهای بازی تیم‌ملی در مشهد چه خواهد شد و چه کسانی مواخذه خواهند شد.

از این دست مشکلات در فدراسیون فوتبال تا دلتان بخواهد وجود دارد و پرداختن به آنها مقاله‌ای جز این می‌خواهد.

در چنین فضایی برخورد با فساد را باید به فال نیک بگیریم اما ای‌کاش جو رسانه‌ای ایجاد شده در شرایط کنونی باعث غفلت درباره اتفاقات دیگر پیش‌رو نشود؛ خیلی زود فیفادی اول تیم‌ملی از راه می‌رسد و اگر دیر به خود بیاییم، شاید بازی دوستانه با تیم‌های درجه دو و سه را هم از دست بدهیم.  پس راهکار بزرگ پیش بردن موازی امور جاری فوتبال و البته برخورد با فسادهای موجود است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.