جو بایدن در انتخابات 2024 نامزد می‌شود؟

رئیس‌جمهوری آمریکا قصد خود برای شرکت در انتخابات را به اوباما اعلام کرده است

تارنمای هیل اعلام کرد جو بایدن به باراک اوباما رئیس‌جمهوری پیشین این کشور گفته است قصد دارد دوباره در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند.

به گزارش فارس، این رسانه آمریکایی روز سه شنبه به وقت محلی نوشت: دو منبع آمریکایی گفتند که جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا به باراک اوباما رئیس‌جمهوری پیشین این کشور گفته است که قصد دارد در انتخابات سال ۲۰۲۴ بار دیگر نامزد شود.

اعلام این موضوع به اوباما، جدیدترین نشانه از حضور احتمالی بایدن در انتخابات ۲۰۲۴ است امری که رئیس‌جمهوری آمریکا تاکنون چند بار در خصوص آن علنی صحبت کرده است.

بایدن ماه گذشته در یک نشست خبری در بروکسل به خبرنگاران گفت که او «بسیار خوش شانس» خواهد بود که در برابر دونالد ترامپ رقیب انتخاباتی خود در سال ۲۰۲۰ ، در انتخابات شرکت کند.

یک منبع آمریکایی که از گفتگوهای اوباما و بایدن مطلع است گفت رئیس‌جمهوری آمریکا می‌خواهد در انتخابات نامزد شود و در این مورد به همه اطلاع‌رسانی می‌کند. این منبع همچنین گفت که بایدن، به رغم روند نزولی محبوبیتش، محتمل‌ترین نامزد دموکرات‌ها برای شکست ترامپ است.

فراتر از جریان‌های مخالف سیاسی و سطح پایین، تایید عملکرد در نظرسنجی‌ها، سن بایدن سوالات دیگری را در خصوص توانایی او برای اداره دولت آمریکا در سال ۲۰۲۴ مطرح می‌کند.

بایدن ۷۹ ساله، مسن‌ترین رئیس‌جمهوری بوده که در ۷۸ سالگی به قدرت رسید. او در صورتی که در دور دوم انتخابات به پیروزی برسد ۸۲ سال خواهد داشت.

شصتمین انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا سه‌شنبه ۵ نوامبر ۲۰۲۴ برابر با ۱۵آبان برگزار خواهد شد. برنده انتخابات ۲۰۲۴، فعالیت ریاست‌جمهوری خود را پس از تحلیف و از تاریخ ۲۰ ژانویه ۲۰۲۵ (۱۱ بهمن ۱۴۰۳) تا ۲۰ ژانویه ۲۰۲۹ (۱۱ بهمن ۱۴۰۷) انجام خواهد داد.

همچنین ۴۶۹ کرسی کنگره آمریکا (شامل ۳۴ کرسی از ۱۰۰ کرسی سنا و همه ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان) برای انتخابات ۸ نوامبر ۲۰۲۲ (۱۷ آبان ۱۴۰۱ ) به رای گذاشته می‌شود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.