هشدار مکتوب تهران به تل آویو/ انقلاب در کدال/ جولان‌«شوک»‌ها در هوای تعلیق

مرور روزنامه‌های صبح کشور

موضوعاتی همچون . پیش فروش مسکن و رصد فضای مجازی ، ناراحتي افكار عمومي اوكرايني‌ها از ايران ، فعالان عرصه گردشگری ، خط و نشان جدی رئیس جمهور کشورمان برای رژیم صهیونیستی ، پشت پرده گرانی‌ها و تورم لجام‌گسیخته ، اقتصاد ایران در انتظار حصول توافق در وین ، تزریق دوز سوم ، دورخیز مدارس غیردولتی برای شهریه‌های نجومی، پارک مادر و کودک و صورت‌های مالی شرکت‌های دولتی مورد توجه روزنامه ها بود

بیشتر روزنامه های امروز به خبر به خاک و خون کشیده شدن مجدد شیعیان در منطقه شیعه‌نشین کابل معروف به دشت برچی پرداختند و در کنار آن به موضوعاتی همچون . پیش فروش مسکن و رصد فضای مجازی ، ناراحتي افكار عمومي اوكرايني‌ها از ايران ، فعالان عرصه گردشگری ، خط و نشان جدی رئیس جمهور کشورمان برای رژیم صهیونیستی ، پشت پرده گرانی‌ها و تورم لجام‌گسیخته ، اقتصاد ایران در انتظار حصول توافق در وین ، تزریق دوز سوم ، دورخیز مدارس غیردولتی برای شهریه‌های نجومی، پارک مادر و کودک و صورت‌های مالی شرکت‌های دولتی را پرداختند. با هم مروری داریم به برگزیده این اخبار و تحلیل ها؛

پیش فروش یا جیب بُری؟

روزنامه ابتکار:شاید در گذشته با کمی پس‌انداز و یا وام مسکن می‌شد خانه‌ای را خرید اما این‌روزها صاحب خانه شدن برای بسیاری از افراد به رویایی دست نیافتنی تبدیل شده است. به بیانی ساده‌تر افزایش قیمت در بازار مسکن طی سال‌های اخیر، خانوارها را در تنگا قرار داده و تامین یک سقف را به معضل جدی برای آنها تبدیل کرده است. در این شرایط تبلیغ برای خرید آسان یک خانه می‌تواند پیشنهادی جذاب برای کسانی باشد که مدت‌هاست قید خانه‌دار شدن را زده‌اند.با ۲۰۰ میلیون و ۳۰۰ میلیون پیش پرداخت صاحب خانه شوید؛ با این مدل آگهی، وسوسه خرید مسکن در بین متقاضیان واقعی بازار بیشتر شده است و در این میان سودجویان از آب گل‌آلود ماهی گرفته و سودهای کلانی را به جیب می‌زنند. معاون اجتماعی پلیس فتا در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان در این خصوص اشاره کرده است: کلاهبرداران در شبکه‌های مجازی با گذاشتن کامنت، افزودن دنبال کننده جعلی و کار‌های دیگر نظر مخاطبان را جلب می‌کنند.سرهنگ رامین پاشایی گفت: براساس تجزیه و تحلیل پرونده‌های پیش فروش مسکن و رصد فضای مجازی که به پلیس فتا ارجاع داده می‌شود تعداد زیادی تبلیغات فریب‌دهنده در شبکه‌های مجازی واتساپ، اینستاگرام و تلگرام با عناوینی مثل یک شبه خانه‌دار شوید، با مبلغ کمی صاحب خانه شوید و … منتشر می‌شود. این صفحات با گذاشتن کامنت، افزودن دنبال‌کننده جعلی و کار‌های دیگر نظر مخاطبان را جلب می‌کنند که حجم وسیعی از این تبلیغات کلاهبرداری است.

زنده مانديم تا روايت كنيم

روزنامه اعتماد:از كي‌يف خارج مي‌شوم تا به شهر چرنيهيو بروم. مبدا جنگ. اولين شهري كه مورد حمله قرار گرفت… كي‌يف را كه در فصل بهار، عاري از گل و گياه شده است با مردم اميدوارش پشت سر مي‌گذارم. پايتخت‌نشينان در تدارك دفاع همه‌جانبه براي دومين يورش روس‌ها هستند. فكرش را نمي‌كردم كه انتهاي سفرم به چرنيهيو ختم شود. گويي كه تمام مسيري كه روس‌ها تا اينجا آمده بودند، دوباره پيموده‌ام تا به چرايي اين حركت خصمانه پي ببرم. حالا روس‌ها رفته‌اند و گويي آثار شبيخون‌شان تا ابد بر اينجا سايه افكنده است. اينجا حيات مرده است. مي‌دانم به شهري مي‌روم كه نزديك‌ترين شهر به بلاروس است و در ۲۶۰كيلومتري چرنوبيل. شهري در ميان يك فاجعه اتمي و يك همسايه بد! مسير ناهموار است و مي‌توانم تصور كنم كه چه چيزي در انتظارمان است. جاده اصلي وجود ندارد و از فرعي‌هايي بايد عبور كرد كه گاه پر خطرند. هركس از راهي خودش را به شهر رسانده و در ميانه راه هركس فاجعه و حادثه‌اي را ديده است تا نقل كند. ادوات جنگي معدوم شده، جنازه‌ها، تخريب‌ها، انفجارها، اشياي رها شده و….من خبرنگار، با اين‌همه بايد يك سختي ديگر را بر خود هموار كنم و آن ناراحتي افكار عمومي اوكرايني‌ها از ايران است كه موجب مي‌شود گاهي اوقات نگاهم را از مردم عصباني بدزدم و سخنان‌شان را نشنوم… به مردم جنگ‌زده بايد حق داد و … حتي اگر نگذارند در بعضي مواقع عكس و گزارشي تهيه كنم. گاه گزارش تهيه كردن فرع ماجرا مي‌شود و تو بايد ساعت‌ها وقت بگذاري تا دلي را كه شكسته است ترميم كني. گاه بايد دوربين و ضبط صوت را خاموش كني و آستين‌ها را بالا بزني تا جنازه‌اي را در مقابل ديدگان كودكي نسق دهي. گاه بايد با خودت خلوت كني. گاه انسانيت ارجح بر مليت و وظيفه كاري و… مي‌شود. باور كنيد خيلي چيزها را نمي‌توانم بنويسم!

تابستان گرم گردشگری

روزنامه ایران:بالاخره باد‌های نوروزی به بادبان درهم شکسته گردشگری وزید. بعد از دو سال خانه‌‌نشینی و ترس از ابتلا به کرونا مردم امسال برای تعطیلات عید نوروز بار سفر بستند. اخبار هر روزه عید نشان از حجم بالای مسافران خسته از محدودیت و اضطراب کرونا داشت که می‌خواستند خوش بگذرانند و چه خبری خوش‌تر از این برای فعالان عرصه گردشگری؟ کسانی که مانند همکاران خود در سراسر دنیا با مشکلات کوچک و بزرگی دست و پنجه نرم کردند و بسیاری ناامید از بهبود اوضاع راه دیگری برای درآمدزایی در پیش گرفتند. اما آنهایی که عرصه را خالی نکردند،امسال توانستند اندوخته خوبی به دست بیاورند.استفاده از بومگردی‌ و اقامتگاه ارزان قیمت‌تر از هتل‌ چند سالی است که بین مردم رواج پیدا کرده است. می‌توان گفت اساساً نگاه به سفر به عنوان مقوله‌ای لوکس تغییر کرده است. دیگر تنها هتل‌ها با خدمات و غذاهای آنچنانی مورد توجه گردشگران نیست و بسیاری دوست دارند صبح که بیدار می‌شوند، نور خورشید از میان شیشه‌های رنگی سبک سنتی به صورت‌شان بتابد و از غذاهای محلی مخصوص منطقه‌ای که به  آن سفر کرده‌اند، بخورند. اما بومگردی‌ها نیز به خاطر نداشتن پشتوانه مالی بزرگ در دوران کرونا صدمات زیادی دیدند. با چند فعال و صاحب بومگردی صحبت کردیم تا بشنویم عید نوروز را چطور گذراندند و چه برنامه‌ای برای تابستان پیش رو دارند؟

چشم‌های بسته مقابل شیعه‌کشی در افغانستان

روزنامه جوان:افغانستان تحت حکومت طالبان روز سه شنبه شاهد به خاک و خون کشیده شدن مجدد شیعیان در منطقه شیعه‌نشین کابل معروف به دشت برچی بود؛ منطقه‌ای که تاکنون مدارس آن چند مرتبه مورد حمله قرار گرفته است. انفجار‌های دیروز طی هشت ماه حکومت طالبان در افغانستان، سومین حمله تأمل‌برانگیز به مناطق شیعه‌نشین در افغانستان است. طالبان مثل دو عملیات قبلی، این بار هم حمله به شیعیان را محکوم کرده و در حالی که یک هیئت آن طی همین روز‌ها به تهران سفر خواهد کرد، احتمالاً تأسفی دیپلماتیک هم تقدیم میزبانان ایرانی خود خواهد کرد. اما در پس این تعارفات دیپلماتیک، انفجار دیروز نشان از ناتوانی طالبان در تأمین امنیت هزاره‌هایی است که چند دهه متوالی هدف کشتار سیستماتیک قرار گرفته‌اند. روزنامه «هشت صبح» کابل در توصیف حمله دیروز به بزرگ‌ترین مکتب دشت برچی که برای چندمین بار دانش‌آموزان را هدف گرفت، عبارت «خون کرد کتابم و شکست قلمم» را برجسته کرد و محمد محقق، رهبر حزب وحدت اسلامی هم با صدور پیامی انفجار‌های کابل را «نسل‌کشی» و «مصداق جنایت علیه بشریت» توصیف کرد.مهرماه سال قبل بود که بعد از حمله خونین داعش به مسجد فاطمیه در شهر قندهار که ۴۱ نفر به خاک و خون کشیده شده و دست‌کم ۷۰ نفر زخمی شدند، سخنگوی طالبان اعلام کرد «ما نیرو‌های ویژه امنیتی را برای حفاظت از مساجد و مدارس تعیین خواهیم کرد».

هشدار مکتوب تهران به تل آویو

روزنامه خراسان:پس از خط و نشان جدی رئیس جمهور کشورمان برای رژیم صهیونیستی و هشدار به تل آویو مبنی بر این که  اگر کوچک‌ترین حرکتی از سوی آن ها رخ دهد، مقصد نیروهای مسلح ما، مرکز رژیم صهیونیستی خواهد بود؛ منابع غربی در تازه ترین گزارش های خود مدعی پیام هشدارآمیز تهران به  ماجراجویی های  تل‌آویو شدند.  در همین خصوص حساب توئیتری «اینتل اسکای» – که در زمینه تحلیل خطرات و ریسک‌های بین‌المللی، ردیابی پروازهای جهانی و اخبار ویژه بحران‌های مختلف فعالیت می‌کند – مدعی شد ایران طی پیامی با واسطه به رژیم صهیونیستی، درباره بانک اهداف این رژیم که می‌تواند هدف قرار گرفته شود، هشدار داده و نوشته است: «ایران از طریق واسطه‌های اروپایی به اسرائیل پیام داده و تصاویر مکان‌های ذخایر تمام تسلیحات بیولوژیک، شیمیایی و اتمی این رژیم را که می‌تواند در اولین درگیری نظامی هدف قرار داده شود، ارسال کرده است.» جزئیات بیشتری از این خبر هنوز منتشر نشده و مقام‌های تهران یا تل‌آویو نیز فعلا به آن واکنشی نشان نداده‌اند اما به نظر این هشدارها در واکنش به تهدیدهای پوشالی رژیم صهیونیستی طی هفته‌ها و ماه‌های اخیر درباره تبعیت نکردن تل‌آویو از هرگونه توافق کشورهای غربی با تهران و احتمال انجام اقدام نظامی علیه تأسیسات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران بیان شده است. در کنار این لاف زنی های پیوسته مقامات اسرائیل و تقلاهای همیشگی این رژیم برای برهم زدن مسیر مذاکرات وین، هاآرتص در تازه ترین گزارش خود به هراس تل آویو از اقتدار سپاه پاسداران اذعان کرد و در این باره نوشت: «در هفته های اخیر اسرائیل یک کارزار فشرده را در آمریکا علیه حذف سپاه از فهرست تروریستی در پیش گرفته است.به دنبال آن مقامات کاخ سفید، بر خلاف آن هایی که در وزارت خارجه آمریکا هستند، نشان دادند که طرف اسرائیل را می گیرند و می خواهند سپاه پاسداران در فهرست تروریستی باقی بماند.»

آدرس‌های غلطِ بانیان وضع موجود

روزنامه کيهان:  شکی نیست که گرانی‌ها طی چند سال اخیر مضاعف شده و سفره اغلب مردم را کوچک کرده است و البته در این واقعیت نیز تردیدی نیست که این روزها اکثریت مسئولان اجرایی و تقنینی و قضایی به دنبال کاهش این درد و رنج فراگیرند و اقداماتی را هم انجام داده و می‌دهند که فعلا شرح آنها موضوع این نوشتار نیست. اما آنچه در این میان عجیب است اینکه جریانی که طی سال‌های قبل وعده داده بود با توافق هسته‌ای تمام مشکلات کشور و حتی آب خوردن مردم را هم حل می‌کند حالا دوباره و با وجود تجربه تلخ هشت سال گذشته زبان باز کرده و آدرس می‌دهد که «بی‌تصمیمی در زمینه برجام، به گرانی‌ها دامن می‌زند.»، «باید موضوع برجام را حل کنیم تا مسائلی مانند گرانی نیز رفع شود». «پشت پرده گرانی‌ها و تورم لجام‌گسیخته چیست؟…پرواضح است که با وجود تحریم‌ها و تا حل نشدن مسئله برجام، کاسبان تحریم که به دنبال منافع خود هستند، یکی از اصلی‌ترین عوامل پشت پرده گرانی‌ها هستند؛ همان‌هایی که بزرگ‌ترین گروه مخالفان احیای برجام را تشکیل می‌دهند. آیا دولت سیزدهم توان رویارویی و مقابله با کاسبان تحریم را دارد؟ راهش مقاومت تا احیای برجام و حل موضوع FATF است.»، «پشت‌پرده گرانی‌ها همان موضوع تحریم است»

جولان‌«شوک»‌ها در هوای تعلیق

روزنامه شرق:عبدالرحمن فتح‌الهی: با آغاز به کار دولت سیزدهم و تأخیر چند‌ماهه در ازسرگیری مذاکرات، اکنون هفته‌هاست اقتصاد ایران انتظار حصول توافق در وین را می‌کشد؛ اما با توقف گفت‌وگوها که وارد سی‌وهشتمین روز خود شده، بازار در یک ابهام و بلاتکلیفی جدی از آینده برجام قرار دارد؛ بلاتکلیفی‌‌ای که عامل مهمی در سیر صعودی نرخ ارز از ابتدای هفته گذشته بوده است. تا قبل از 20 اسفند سال پیش که خوش‌بینی در بیشترین حالت خود نسبت به احیای برجام بود، آثار روانی بازار از ثبات موقت حکایت می‌کرد؛ اما حالا مقامات دستگاه سیاست خارجی ایران و ایالات متحده از نامشخص‌بودن نتیجه مذاکرات خبر می‌دهند. در این بین، با طولانی‌شدن توقف مذاکرات، هفته گذشته دوباره دلار به کانال ۲۸ هزار تومان بازگشت. بدون ‌شک تداوم این توقف در مذاکرات، احتمال رکوردشکنی ارز و فتح کانال‌های بالاتر از ۳۰ هزار تومان را هم ممکن می‌کند. در این بین، احتمال عدم آزادسازی اموال بلوکه‌شده ایران در کره‌جنوبی، به‌خصوص بعد از تکذیب رسمی واشنگتن هم می‌تواند شوکی جدی برای تشدید سیر صعودی دلار در بازار باشد؛ خصوصا که به گفته لارا روزن، دیگر دولت بایدن نیز تلاشی برای ادامه مذاکرات با محوریت خروج سپاه از لیست گروه‌های تروریستی نخواهد داشت. این در حالی است که به نظر می‌رسد سیاست‌گذار اقتصادی و مشخصا دولت، به عمد یا سهوا نقش پارامتر انتظار بازار نسبت به آینده مذاکرات را در سمت‌و‌سو‌دهی به نوسانات ارزی نادیده می‌گیرد. از این منظر، «شرق» در گفت‌وگو با کارشناسان سیاسی و اقتصادی به واکاوی دقیق‌تر تأثیرات توقف مذاکرات وین بر اقتصاد کشور، به‌خصوص بازار ارز، پرداخته است که از نظر می‌گذرانید.

تزریق دوز سوم بدون معطلی!

وطن امروز: این روزها هر چند آمار فوت، ابتلا و بستری‌های روزانه کرونا روند افزایشی ندارد اما برخی کارشناسان معتقد هستند در آینده نزدیک با شرایط خاصی مواجه خواهیم شد که تنها راه عبور ایمن از آن، تزریق هر چه زودتر دوز سوم واکسن کروناست. تعداد مرگ‌‌و‌میر ناشی از کرونا در روزهای اخیر نه‌تنها افزایش نداشته بلکه کاهش هم یافته است. همچنین این روزها آمار ابتلا و بستری‌های روزانه روند تقریبا ثابتی دارد. با این حال، برخی کارشناسان و اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا هشدارهایی را درباره شرایط کرونایی کشور در روزها و هفته‌های آتی مطرح کرده‌اند. در شرایطی که بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت از آغاز دور جدید تزریق دوزهای تقویتی واکسن کرونا در شهریور و مهرماه امسال خبر داده، یک عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا معتقد است بزودی شاهد شرایط پیچیده‌ای از نظر شیوع کرونا در کشور خواهیم بود و تنها راه مقابله جدی با آن، تزریق هر چه سریع‌تر دوز سوم و نیز تزریق دوزهای تقویتی در ماه‌های آینده است. در این باره عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: خیلی‌ها با فروکش کردن بیماری «کووید-19» از تزریق دوز سوم واکسن کرونا امتناع می‌ورزند، در حالی که تزریق این واکسن ایمنی بدن را در برابر سویه‌های جدید احتمالی کرونا بشدت افزایش  می‌دهد.

دورخیز مدارس غیردولتی برای شهریه‌های نجومی

جام جم: یک داستان کهنه بازهم دارد روایت می‌شود و مثل گرامافونی که سوزنش گیر کرده، دارد نوای یک تخلف نخ‌نما را به گوش خلایق می‌رساند. این داستان یک خودسری آشکار است،؛ داستانی که درباره‌اش به تعداد موهای سرمان نوشته شده اما چه سود که افاقه نکرده‌است. ماجرا،‌ ماجرای مدارس غیردولتی خاص است که نام و آوازه‌ای دارند و این روزها، بازی بدی را با اعداد شروع کرده‌اند؛‌ بدتر از گران شدن ناگهانی برنج، به سقف چسبیدن قیمت گوشت و بازار بلبشوی مسکن. خانواده‌هایی که مدتی است برای ثبت‌نام سال‌تحصیلی جدید فرزندان‌شان به این مدارس رفته‌اند، رقم‌های شهریه را به قدری درشت دیده‌اند که چشم‌شان از تعجب گرد شده و میان ثبت‌نام کردن و منصرف شدن، دودل شده‌اند.شهریه برخی از این مدارس که اسم‌شان همه چیزشان است، حتی تا دو برابر پارسال افزایش یافته آن هم در شرایطی که هنوز سازمان مدارس غیردولتی هیچ نرخی را برای سال تحصیلی پیش رو تعیین نکرده و حتی هنوز بسیاری از مؤسسان این مدارس به دلیل اختلالاتی که در سایت سازمان وجود دارد، موفق نشده‌اند نرخ‌های پیشنهادی خود را بارگذاری کنند. اما داستان چون داستان خودمختاری است، مدارس غیردولتی خاص که می‌دانند هرچه ناز کنند نازشان خریدار دارد، نه تنها برای خود شهریه‌های جدید مصوب کرده‌اند بلکه حتی تعداد دانش‌آموزان را در کلاس‌ها افزایش داده و برخی خدمات را که تا سال قبل جزو برنامه‌های اصلی مدرسه بوده‌است در قالب فوق‌برنامه‌ها، با قیمت‌های گزاف به خانواده‌ها می‌فروشند. تا امروز اما خبری از نظارت نیست و متولی مستقیم مدارس غیردولتی از پول‌های کلانی که جابه‌جا می‌شود چه خبر دارد و چه ندارد، به هر حال در موضع سنتی خود فرو‌رفته‌است؛ این که «هر مدرسه‌ای این کارها را بکند تخلف است.»

انقلاب در کدال

فرهیختگان: یکی از برنامه‌های احسان خاندوزی برای تصدی صندلی وزارت اقتصاد، شفاف‌سازی و ارتقای بهره‌وروی در مدیریت دارایی‌ها و شرکت‌های دولتی بود. خاندوزی از زمانی که مسئولیت وزارت اقتصاد را برعهده گرفت، وعده داد صورت‌های مالی شرکت‌های دولتی را تکمیل، منتشر و دراختیار عموم مردم قرار خواهد داد. در سال گذشته صورت‌های 22شرکت و بانک دولتی منتشر شد اما روز گذشته صورت‌های مالی حسابرسی‌شده شرکت‌های دولتی و برخی وزارتخانه‌ها منتشر شد تا مجموع صورت‌های مالی مربوط به عملکرد سال مالی1399 به 313شرکت و با عملکرد سال مالی98 به 190شرکت برسد. درمجموع حالا در سامانه کُدال 603صورت مالی حسابرسی‌شده شرکت‌های دولتی مربوط به سال‌های 98 و 99 موجود است که در نوع خود یک اقدام بی‌سابقه در راستای شفافیت است.شفافیت برای اقتصاد ضروری است؛ چراکه باعث بهبود تخصیص منابع می‌شود و مستقیم با کارایی و رشد اقتصادی سروکار دارد. نبود شفافیت در تصمیم‌گیری و عدم ارائه منظم اطلاعات مربوط، برای پاسخگویی به انتظارات منطقی، بنگاه‌ها را مجبور می‌کند با بررسی بیشتر انتظارات خود، قابلیت تغییرپذیری ارزش دارایی‌ها و سرمایه‌گذاری‌‌ها را افزایش داده و درنتیجه ریسک بالاتری را برای سرمایه‌گذاری‌های خود متصور شوند. اما ارائه عمومی و صحیح اطلاعات می‌تواند مشکلات موجود در این خصوص را کاهش دهد.

جنجال‌سازی علیه پارک مادر و کودک

همشهری :اختصاص فضای جداگانه به مادران و کودکان در شهر تهران باعث انتشار حاشیه‌هایی در فضای مجازی و شایعه جداکردن پارک‌ها برای  زنان و مردان شد؛ اتفاقی که هیچ‌گاه در تهران نیفتاده است. تاکنون 27پارک در مناطق مختلف تهران به مادر و کودک اختصاص یافته است و تا پایان سال تعداد آنها به 352پارک خواهد رسید اما باید دانست که پارک‌های مادر و کودک با «بوستان‌های بانوان» تفاوت دارند. بوستان‌های بانوان کاملا محصور است و ساختمانی به آن مشرف نیست اما پارک‌های مادر و کودک تنها با نرده‌ از فضای خارجی جدا شده‌اند و درون آنها دیده می‌شود. این پارک‌ها در محله‌های مختلف و برای‌ استفاده خانم‌ها و فرزندان کوچکشان اختصاص یافته است. البته جداکردن بخشی یا تمام پارک برای خانم‌ها تنها در صورتی انجام می‌شود که فضای بیشتری برای استفاده عمومی خانواده‌ها باقی بماند یا در نزدیکی پارک مادر و کودک، فضای سبز تفریحی دیگری برای استفاده عمومی و همگانی بدون هیچ محدودیتی وجود داشته باشد. پارک «سلیمانیه» با ساختمان تاریخی مشهور آن در منطقه14 یکی از این نمونه‌هاست. این پارک دارای آب‌نما، زمین بازی و دیگر امکانات رایج همه پارک‌ها و همچنین کانکس مخصوص مادران و نوزادان است. از 2 ورودی این پارک تنها خانم‌‌ها و فرزندان کوچکشان می‌توانند وارد شوند اما چند قدم دورتر از ورودی جنوبی، پارک بسیار بزرگی با کاربری عمومی برای خانواده‌ها و دیگر گروه‌های شهروندان وجود دارد. پارک دیگری که به این منظور اختصاص پیدا کرده «باقری زند»   در محله کارون   منطقه10 است. این پارک در بین ساختمان‌های بلند قرار گرفته و یک ضلع آن با نرده محصور شده تا تنها میزبان خانم‌ها و فرزندان کوچکشان باشد. اینجا هم به محل مخصوص مادران و نوزادان مجهز است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.