اهتزاز پرچم عزای علوی بر فراز گنبد حرم مطهر رضوی

همزمان با فرارسیدن ایام شهادت امیرالمؤمنین، امام علی (ع)، پرچم عزای علوی بر گنبد بارگاه منور امام رضا (ع) برافراشته شد و صحن و سرای حرم این امام رئوف، رنگ عزا به خود گرفت.

به گزارش واحد مرکزی خبر، در آستانه لیالی پرفیض قدر و ایام شهادت حضرت علی(ع)، حرم مطهر رضوی سیاه‌پوش و آماده میزبانی از خیل زائران در این شب‌ها شده است.

چهار کتیبه بزرگ مشکی توسط خادمان اداره روشنایی حرم مطهر رضوی بر بالای ایوان‌ صحن‌های انقلاب اسلامی، آزادی، جمهوری اسلامی و مسجد جامع گوهرشاد افراشته شده که عبارت‌هایی مناسب این ایام بر روی آنها به چشم می‌خورد.

نصب کتیبه‌های مشکی بر دیوارهای صحن‌های مختلف مرکزی و پیرامونی و همچنین دور گلدسته‌ها و سقاخانه‌ها و اهتزاز پرچم‌های مشکی در ورودی‌ها نیز حال و هوای ایام سوگواری شهادت مولای متقیان علی(ع) را دوچندان کرده است.

در راستای میزبانی شایسته از زائران و مجاورانی که برای شرکت در برنامه‌های آستان قدس رضوی در ایام سوگواری مولود کعبه و همچنین مراسم شب‌های قدر به این آستان باصفا مشرف می‌شوند، پیش‌بینی‌های لازم در خصوص تهیه اقلام مصرفی همچون لیوان یکبار مصرف، محلول ضدعفونی‌کننده دست، مایع دست‌شویی، کیسه زباله و… شده است.

از دیگر خدمات معاونت خدمات زائران حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر می‌توان به تقویت نیروها در بخش تنظیف حرم مطهر و نظارت بیشتر کارشناسان بخش بهداشت بر ارایه خدمات بهداشتی در اماکن متبرکه اشاره کرد.

همچنین در راستای آرامش‌خاطر محبان خاندان عصمت و طهارت(ع) دفاتر مختلف شبانه‌روزی حرم مطهر رضوی همچون دفاتر امانات وسایل، دفاتر امانات نقدی و اشیای ارزشمند، دفتر مرکزی اشیای پیدا شده و دفاتر پیداشدگان و خدمات مادر و کودک با تقویت نیرو در این شب‌های پربرکت نزول کلام وحی آماده خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران هستند.

پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی ثابت و سیار نیز با همکاری اداره امور تسهیلات زائران حرم مطهر رضوی، مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی، هلال احمر و اورژانس 115 در اقصی نقاط اماکن متبرکه رضوی آماده ارائه خدمات به بیماران اورژانسی در شب‌های قدر است.

امشب آیین شب قدر از ساعت ۲۱ با قرائت قرآن، دعای روح‌بخش جوشن کبیر و سخنرانی نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی شروع می شود و در ادامه آیین قرآن به سر، انجام می شود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.