از نخست‌وزیر بی‌شرم تا فشار برای تسخیر دونباس

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ چهارشنبه، 20 آوریل 2022

«مرد بی‌شرم: نخست‌وزیر مورد حمله و انتقاد بی‌رحمانه بر سر میهمانی‌ها» عنوان گزارش اصلی گاردین است که از پیامدهای میهمانی‌های دولتی قرنطینه‌شکن در بریتانیا گفته است. دیلی‌تلگراف در گزارش اصلی خود گفته آلمان حاضر نیست به ائتلافی بین‌المللی برای فرستادن سلاح‌های سنگین به اوکراین بپیوندد. نیویورک‌تایمز از حملات سخت روسیه و فشار برای تسخیر منطقه دونباس می‌گوید.

گاردین

بسیاری از روزنامه‌های بریتانیایی در صفحات نخست چهارشنبه بر عذرخواهی بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا، در برابر نمایندگان مجلس، بر سر جریمه‌شدن به دلیل نقض قوانین قرنطینه برای شرکت در میهمانی‌ داونینگ استریت، تمرکز کردند. «مرد بی‌شرم: نخست‌وزیر مورد حمله و انتقاد بی‌رحمانه بر سر میهمانی‌ها» عنوان گزارش اصلی گاردین است. این روزنامه در تیتر خود واکنش سر کی‌یر استارمر، رهبر حزب کارگر، را در برابر عذرخواهی بوریس جانسون بیان می‌کند که نخست‌وزیر را در جریان جر و بحث‌های آتشین و پرخشونت مجلس عوام، «مرد بی‌شرم» توصیف کرد.

تصویر اصلی بوریس جانسون و ریشی سوناک، وزیر دارایی او را دیروز، سه‌شنبه، در مجلس عوام نشان می‌دهد.

دیلی‌تلگراف

«آلمان تنهاست، در حالی که غرب سلاح‌های سنگین می‌فرستد» عنوان گزارش اصلی دیلی‌تلگراف است. این روزنامه گفته: «آلمان حاضر نیست به ائتلافی بین‌المللی برای فرستادن سلاح‌های سنگین به اوکراین بپیوندد. اولاف شولتس، صدر اعظم آلمان، از پیوستن به ائتلاف بین‌المللی با هدف تجدید قوای نیروهای کی‌یف برای مقاومت در برابر حمله روسیه به منطقه دونباس (Donbas) امتناع کرد. آلمان سه‌شنبه‌شب در حالی پیوستن به این ائتلاف را رد کرد که اوکراین وارد مرحله جدیدی از جنگ با روسیه شده است.»

نیویورک‌تایمز

نیویورک‌تایمز در گزارش اصلی خود از حملات سخت روسیه و فشار برای تسخیر منطقه دونباس (دو منطقه لوهانسک و دونتسک موسوم به «دونباس» در شرق اوکراین) می‌گوید. گزارش گفته: «روسیه سه‌شنبه فصل جدیدی از جنگ اوکراین را آغاز کرد، تا عزم خود را برای تسخیر بخش شرقی این کشور نشان دهد. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، گفت که اکنون مرحله دیگری از این عملیات آغاز می‌شود؛ همزمان وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که حملات موشکی و توپخانه روسیه صدها هدف نظامی را در اوکراین نشانه گرفته است.»

تصویر اصلی با این توضیح آمده: «بدن یکی از حداقل سه قربانی گلوله‌باران روسی‌ها در یکی از  محلات خارکیف، دومین شهر بزرگ اوکراین، در روز سه‌شنبه، 19 آوریل»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.