درگیری نظامیان صهیونیست با فلسطینیان در مسجد الاقصی

نیروهای تل‌آویو به سمت فلسطینیان گلوله پلاستیکی شلیک کردند

درگیری های امروز صهیونیست ها، نیروهای اشغالگر از گلوله های پلاستیکی و گاز اشک‌آور برای متفرق کردن نمازگزاران استفاده کردند

امروز جمعه هم مانند سه هفته اخیر، با یورش نظامیان صهیونیست به مسجدالاقصی و هتک حرمت این مکان مقدس، قدس اشغالی صحنه درگیری اشغالگران با نمازگزاران روزه دار بود و تنش ها برغم برخی تحرکات و تلاش ها برای مهار آن در سطح منطقه، همچنان روند تشدید شونده دارد.

به گزارش ایرنا، نیروهای رژیم صهیونیستی صبح جمعه‌ در ششمین روز پیاپی به صحن های مسجد الاقصی هجوم بردند و با مسلمانان فلسطینی درگیر شدند.از سوی دیگر منابع خبری گزارش دادند که سران اشغالگر به نیروهای خود آماده باش داده تا تدابیر لازم برای درگیری با نمازگزاران جمعه در

مسجدالاقصی را افزایش دهند.

شبکه الجزیره در این باره خبر داد که نظامیان صهیونیستی، صبح جمعه در پایان برگزاری نماز باز هم مسجد الاقصی را آماج حملات خود قرار دادند و برای ششمین روز با نمازگزاران فلسطینی درگیر شدند.

نماز صبح جمعه با حضور ده ها هزار فلسطینی در صحن‌های مسجد الاقصی برگزار شد و نمازگزاران پس از ورود از درهای  این مکان علیه تعرض به مسجد الاقصی شعار سر دادند.

بر اساس گزارش ها، در درگیری های امروز صهیونیست ها، نیروهای اشغالگر از گلوله های پلاستیکی و گاز اشک‌آور برای متفرق کردن نمازگزاران استفاده کردند.

برخی منابع اعلام کردند که در جریان این درگیری‌ها، چندین نمازگزار فلسطینی زخمی شدند.

در همین حال، تارنمای خبری روسیاالیوم خبر داد که در درگیری های صبح جمعه مسجدالاقصی بر اثر تیراندازی نظامیان صهیونیست و اصابت گلوله، «علی یاسین»، خبرنگار و عکاس این رسانه حین پوشش اخبار زخمی و به بیمارستان منتقل شد.

به نوشته این رسانه روسی، علی یاسین قبل از زخمی شدن، موفق شده بود از شلیک گلوله و تیراندازی عمدی نظامیان صهیونیست به سوی خبرنگاران و زخمی شدن دو خبرنگار عکاس فلیم تهیه کند.

گزارش ها، حاکی است که فرماندهان نظامی صهیونیست نیروهای بیشتری را به مسجدالاقصی اعزام کردند و تدابیر امنیتی را در قدس اشغالی گسترش داده اند.

منابع داخلی فلسطین با توصیف درگیری های صبح جمعه مسجدالاقصی، آن را «صبح خونین» توصیف و اعلام کردند که در یورش نظامیان صهیونیست دست‌کم ۳۰ نمازگزار زخمی شدند که وضعیت چند تن از آنان وخیم است.

ادامه درگیری ها تا ساعات بعد از ظهر و بعد از نماز جمعه این هفته پیش بینی می شود.

شخصیت ها و سازمان های بین المللی طی روزهای گذشته اقدامات خشونت بار صهیونیست ها در قدس اشغالی را به شدت محکوم کرده اند. اتحادیه عرب نیز اقدامات اخیر اسرائیلی ها را در هتک حرمت به جایگاه قدس شریف و حملات مرگبار به فلسطینی ها در اراضی اشغالی را محکوم کرده است.

سازمان همکاری اسلامی نیز به درخواست اندونزی به عنوان مرکز دبیرخانه این سازمان، به کشورهای اسلامی برای شرکت در نشست روز دوشنبه در عربستان فراخوان داده است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.