آخرین نظرسنجی‌های انتخابات ریاست جمهوری فرانسه/ کدام نامزد پیشتاز است؟

نظرسنجی‌ها همچنان مکرون را پیروز دور دوم انتخابات پیش‌بینی می‌کنند

فردا یکشنبه چهارم اردیبهشت، مردم فرانسه از میان دو نامزد، امانوئل مکرون و مارین لوپن نامزد حزب راست افراطی «مجمع ملی» یکی را برای دوره‌ای پنج ساله به عنوان رئیس جمهوری کشورشان برمی‌گزینند. مهلت قانونی تبلیغات نامزدهای ریاست جمهوری فرانسه نیمه شب جمعه پایان یافت وعملا تا فردا شب و مشخص شدن نتایج اولیه انتخابات، نتایج نظرسنجی‌ها هم منتشر نخواهد شد، اما آخرین بررسی افکار عمومی همچنان مکرون را با حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد اختلاف نسبت به رقیب، پیروز انتخابات نشان می‌دهد.

به گزارش ایرنا، با این حال هر دو نامزد بارها اعلام کرده‌اند که «هیچ چیز مشخص نیست» و «نتایج نظرسنجی‌ها را نمی‌توان نتیجه قطعی انتخابات تلقی کرد» اما برآوردها می‌توانند کلیتی از وضعیت موجود را نشان دهند که در این مورد از توازن نسبی قدرت دو رقیب مدعی کرسی ریاست جمهوری فرانسه حکایت دارند.

برپایه این برآوردها، مارین لوپن ۴۲.۵ تا ۴۴.۵ درصد آرای دور دوم انتخابات را به خود اختصاص خواهد داد. این میزان برای مکرون ۵۵.۵ تا ۵۷.۵ درصد خواهد بود.

تحلیلگر یک موسسه نظرسنجی (Elabe Opinion) با اعلام میزان آرای ۴۴.۵درصد برای لوپن و ۵۵.۵ درصد برای مکرون، عنوان کرد: به نظر می‌رسد نشست‌های تبلیغاتی و نیز مناظره تلویزیونی بیشتر به نفع مکرون است و آرای بیشتری را به سمت او متمایل کرده است.

نظرسنجی دیگری (institut Ifop Fiducial) باز هم مکرون را با فاصله ۱۰ درصدی پیروز انتخابات نشان می‌دهد. در تحلیل این مطالعه که میزان رای رئیس جمهوری فعلی را ۵۵ درصد در برابر ۴۵ درصد رای رقیب نشان می‌دهد، عنوان شده که مناظره چهارشنبه شب تاثیر چندانی بر نتیجه نظرسنجی نداشته است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.