ادعای انگلیس؛ مقاومت در ماریوپول ادامه دارد

وزارت دفاع انگلیس درتازه‌ترین ارزیابی خود از جنگ اوکراین مدعی شد که به رغم ادعای فتح شهر استراتژیک ماریوپل توسط روسیه، اما نبردهای سنگین در این شهر همچنان ادامه دارد و تلاش‌های روسیه برای تصرف آن ناکام مانده است.

به گزارش ایرنا، در بیانیه روز شنبه وزارت دفاع انگلیس ادعا شده است:به رغم افزایش فعالیت ‌ها، نیروهای روسیه در۲۴ساعت گذشته هیچ دستاورد مهمی نداشته‌اند؛ زیرا ضد حملات اوکراین همچنان مانع از موفقیت تلاش آنها شده است.

این بیانیه ادعایی می‌افزاید؛ به دلیل اثربخشی پدافند هوایی و دریایی اوکراین نیروهای هوایی و دریایی روسیه پیشروی چشمگیری در این دو حوزه نداشته‌اند.

وزارت دفاع انگلیس مدعی شد:علیرغم ادعای فتح ماریوپل، اما نبردهای سنگین در این شهر همچنان ادامه دارد و تلاش‌های روسیه را برای تصرف این شهر ناکام گذاشته؛ در نتیجه پیشروی مورد نظر آنها را در دونباس کاهش داده است.

این درحالی است که سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه دو روز پیش به ولادیمیر پوتین ،رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که نیروهای روس بر کل شهر ماریوپل به جز کارخانه فولادسازی “آزوستال” مسلط شده اند.

شویگو تصریح کرده که باقی مانده نیروهای افراطی همچنان در این کارخانه هستند که محاصره شده اند. وزیر دفاع روسیه گفت که طی عملیاتی در ماریوپل، بیش از چهار هزار شبه نظامی کشته و ۱۴۷۸ نفر نیز تسلیم شده اند.

ماریوپل دومین شهر بزرگ جمهوری دونتسک محسوب می شود.

در همین حال وزارت دفاع روسیه از سرنگونی یک فروند سوخو و 3 فروند بالگرد اوکراین خبر داد.

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.