ایران، حمله تروریستی به مسجد اهل سنت در افغانستان را محکوم کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه انفجار بمب در مسجد اهل سنت مولوی سکتدر را محکوم و برای شهدای این اقدام تروریستی رحمت الهی و برای بازماندگان صبر و اجر الهی مسالت کرد.

به گزارش ایرنا، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه انفجار بمب در مسجد اهل سنت مولوی سکتدر را محکوم  و برای شهدای این اقدام تروریستی رحمت الهی و برای بازماندگان صبر و اجر الهی مسالت کرد.

خطیب‌زاده با اشاره به سلسله حملات تروریستی طی روزهای اخیر در افغانستان، تشدید خشونت و ترور در این کشور را مایه نگرانی عمیق دانست و  تاکید کرد: حمله به مسجد اهل سنت در ولایت قندوز که در ادامه حمله تروریستی دیروز به مسجد شیعیان مزار شریف صورت گرفت، به روشنی اهداف پلید تروریست‌های مزدور بیگانه را که در صدد ایجاد جنگ داخلی در افغانستان هستند، نشان می دهد.

رسانه های افغانستان روز جمعه اعلام کردند که ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه بعدازظهر، یک انفجار در داخل مسجد «خانقای مولوی سکندر» در ولسوالی (شهرستان) امام صاحب ولایت قندوز افغانستان در حالی که شهروندان افغان در حال اقامه نماز بودند، رخ داده است.

شمار کشته شده‌های این انفجار به ۳۳ نفر و تعداد زخمی‌ها نیز به ۴۳ نفر رسیده است.

حملات تروریستی و خشونت های مرگبار از سه شنبه گذشته در افغانستان شدت گرفته است که در شدیدترین این حملات در هفته گذشته یک مدرسه مورد هدف قرار گرفت که قربانیان آن بیش از ۲۰ کودک و نوجوان دانش آموز بودند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.