آسیا، محله برو و بیای دو نماینده ایران

فولاد به مرحله بعدی صعود کرد، سپاهان همچنان امیدوار باقی ماند

شهروندآنلاین: اگرچه مسابقات لیگ قهرمانان آسیا بدون حضور استقلال و پرسپولیس برای فوتبال‌دوستان ایرانی از جذابیت کمتری برخوردار است، اما فولاد و سپاهان نیز به عنوان دو نماینده ایران در تلاشند تا از اعتبار فوتبال ایران در این رقابت‌ها دفاع کنند.

فولاد حالا بعد از کسب 3 برد متوالی و بدون شکست راهی دور بعدی مسابقات شده و سپاهان با برد ارزشمند مقابل الدحیل قدرتمند حالا امیدوار به نتایج دور پایانی مرحله گروهی است. هرچه بود دو نماینده ایران جمعه‌ شب باشکوهی برای فوتبال‌دوستان ایرانی رقم زدند.

اقتدار به سبک نکو و شاگردانش

تیم فولاد خوزستان در بازی دوم دور برگشت مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا با نتیجه یک بر صفر الغرافه قطر را شکست داد تا با 11 امتیاز صدرنشین گروه C باقی بماند. فولادی‌ها با این پیروزی صعود خود را به مرحله بعدی این تورنمنت قطعی کردند. این در شرایطی است که آنها باید در بازی آخر مقابل شباب الاهلی 9 امتیازی قرار بگیرند که حتی در صورت شکست در این مسابقه نیز به عنوان تیم دوم جواز حضور در دور بعد را کسب می‌کنند. در 5 گروه منطقه غرب، 5 تیم به عنوان سرگروه به همراه سه تیم برتر دوم این گروه‌ها، راهی دور بعدی می‌شوند. با توجه به امتیازات شاگردان نکونام، آنها در صورت قبول شکست در بازی آخر نیز به عنوان یکی از تیم‌های دوم برتر صعود خواهند کرد.

نکته مهم این بود که شاگردان جواد نکونام در دومین فصل متوالی حضورشان در لیگ قهرمانان آسیا، اشتباهات فصل گذشته را تکرار نکردند و با کسب امتیازات لازم، کار را پیش از بازی‌های شب پایانی یکسره کردند و جشن صعود زودهنگام گرفتند. در شرایطی که با کنار گذاشته شدن دو تیم استقلال و پرسپولیس، فوتبال کشورمان تنها دو نماینده در این دوره از لیگ قهرمانان آسیا دارد، این یک هدیه خوب از سوی شاگردان نکو به مردم ایران بود.

جواد نکونام، سرمربی فولاد بعد از قطعی کردن صعود تیم خود این‌طور سخن گفت:‌ «به هواداران‌ تبریک می‌گویم و تمام کسانی که برای تیم ما دعا می‌کنند، بازیکنان‌ و کسانی که در کنارمان هستند، مخصوصا در این هوای گرم و شرجی که واقعا بازی کردن سخت است، به بازیکنانم خسته نباشید می‌گویم.»

برد شیرین سپاهان، شاگردان محرم چطور صعود می‌کنند؟

سپاهان که در 4 مسابقه اول خود تنها 4 امتیاز دشت کرده بود، شاید کمتر کسی فکر می‌کرد بتواند پاختاکور قدرتمند را شکست بدهد، اما در ثانیه‌های پایانی بازی، شاگردان محرم نویدکیا گل دوم را زدند تا دو بر یک پیروز شوند و امیدهایشان برای صعود زنده بماند.

اتفاق خوب برای سپاهان برد الدحیل، صدرنشین گروه، مقابل التعاون بود تا حالا سپاهان و التعاون 7 امتیازی باشند و البته که نماینده عربستان به خاطر پیروزی در بازی مستقیم با سپاهان در رده دوم قرار گرفته است.

حالا بازی حساس الدحیل و سپاهان و البته نبرد التعاون و پاختاکور سرنوشت این گروه را روشن خواهد کرد. سپاهان برای صعود به دور بعدی باید هر طور شده 3 امتیاز را بگیرد و 10 امتیازی شود. اگر سپاهان پیروز بازی شود، آن وقت باید منتظر بماند تا التعاون نتواند پاختاکور را شکست بدهد، چراکه اگر نماینده عربستان هم بازی هفته آخر را ببرد، آن وقت با توجه به عملکرد بهتر آنها جلوی سپاهان در بازی رودررو در شرایطی که هر دو تیم 10 امتیازی هستند، التعاون به دور بعدی صعود می‌کند و سپاهان حذف می‌شود. اگر بازی سپاهان و الدحیل مساوی شود، آن وقت سپاهان 8 امتیازی می‌شود و برای صعود باید امیدوار به شکست التعاون مقابل پاختاکور قعرنشین باشد که البته بسیار بعید است.

نکته قابل توجه این است که شاگردان نویدکیا با غیبت سه بازیکن اصلی‌شان مواجه شده‌اند. شهریار مغانلو، محمد کریمی و فرشاد احمدزاده به دلیل دریافت کارت زرد در دیدار با پاختاکور دو اخطاره شدند و دیدار با الدحیل را از دست دادند.

در مقابل، ستاره تیم الدحیل نیز بازی با سپاهان را از دست داد. معز علی با دریافت کارت زرد در بازی تیمش مقابل التعاون دو کارته شد و نمی‌تواند تیمش را برای دیدار با سپاهان همراهی کند.

محرم نویدکیا، سرمربی سپاهان درباره شانس صعود تیمش گفته است: «همیشه در فوتبال یاد گرفتم که آرزو نکنم. باید اجازه دهیم بازی آخر تمام شود و بعد برنامه‌ریزی کنیم. هر نتیجه‌ای که در بازی التعاون و پاختاکور رخ دهد، برای ما بهترین است و باید با تمام وجود خودمان را برای بازی بعدی آماده کنیم.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.