فرانسه و آلمان به روسیه اسلحه فروختند/ ده‌ها شهر اوکراین در دست روس‌ها

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ شنبه، 23 آوریل 2022

«روسیه ده‌ها شهر را تسخیر کرد، در حالی که نیروهایش در شرق اوکراین پیش می‌روند»؛ «فرانسه و آلمان به روسیه اسلحه فروختند»؛ «ارزش پوند به پایین‌ترین سطح خود از اواخر سال 2020 سقوط کرده است» و «پوتین مدعی پیروزی زود هنگام در ماریوپول است» عناوین مهم برخی از روزنامه‌های جهان است.

نیویورک‌تایمز

«روسیه ده‌ها شهر را تسخیر کرد، در حالی که نیروهایش در شرق اوکراین پیش می‌روند» عنوان گزارش اصلی نیویورک‌تایمز است. در این گزارش آمده: «مقامات اوکراین روز جمعه تصدیق کردند که نیروهای روسی در این هفته برای دست یافتن به شرق اوکراین، بیش از 30 شهر کوچک را در حملات اولیه خود تسخیر کرده‌اند. نبرد در شرق تشدید شده است، در حالی که یک فرمانده روسی، حتی به بلندپروازی‌های گسترده‌تر اشاره کرد و هشدار داد که هدف نیروهای کرملین کنترل کامل جنوب اوکراین تا مولداوی، همسایه جنوب غربی اوکراین، است.»

تصویر اصلی با این توضیح همراه است: «مناطق تجاری و مسکونی روز جمعه در محله Saltivka در خارکیف، در شمال شرقی اوکراین، هدف بمباران قرار گرفت.»

دیلی‌تلگراف

«فرانسه و آلمان به روسیه اسلحه فروختند» عنوان گزارش اصلی دیلی‌تلگراف است. دیلی‌تلگراف با اشاره به تجزیه و تحلیل اتحادیه اروپا که با این روزنامه به اشتراک گذاشته شده، گفته فرانسه و آلمان سلاح‌هایی به ارزش 230 میلیون پوند به روسیه فروخته‌اند. بر اساس این گزارش، فرانسه و آلمان با وجود تحریم‌ گسترده‌ای که اتحادیه اروپا در پی الحاق کریمه به روسیه در سال 2014 اعمال کرد، تجهیزاتی از جمله بمب، راکت، موشک و تفنگ به روسیه فرستادند.»

فایننشال‌تایمز

روزنامه فایننشال‌تایمز در گزارش اصلی خود آورده: «ارزش پوند به پایین‌ترین سطح خود از اواخر سال 2020 سقوط کرده است. یک اقتصاددان هشدار داده است وضعیت در چند ماه آینده بدتر می‌شود و بحران هزینه‌های زندگی احتمالا بالا خواهد گرفت.»

تصویر اصلی امانوئل مکرون و مارین لو پن، کاندیداهای ریاست‌جمهوری فرانسه را نشان داده و پرسیده مردم فرانسه به کدام سمت خواهند چرخید؟

(یکشنبه ۲۴ آوریل، 4 اردیبهشت، فرانسویان از میان دو نامزد، امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری کنونی فرانسه و مارین لو پن، نامزد حزب راست افراطی «مجمع ملی» یکی را برای دوره‌ای پنج ساله به عنوان رئیس‌جمهوری انتخاب می‌کنند.)

ژاپن‌تایمز

«پوتین مدعی پیروزی زود هنگام در ماریوپول است» عنوان گزارش اصلی ژاپن‌تایمز است. در گزارش آمده: «ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، در راستای تمایل کرملین به اعلام موفقیت‌ها در جنگ به مردم روسیه، پنجشنبه در نشستی که از تلویزیون روسیه پخش شد، ادعا کرد در ماریوپول (Mariupol)  با وجود مبارزه مداوم در آنجا، به پیروزی رسیده است و خواستار لغو حمله به آخرین سنگر اوکراین (کارخانه فولاد آزوفستال) در این شهر ویران‌ شد که گفته می‌شود 2000 سرباز اوکراینی در آنجا پناه گرفته‌اند. پوتین به سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه، دستور داد به کارخانه آزوفستال یورش نبرید؛ آن را محاصره کنید و اجازه ندهید حتی یک مگس از این کارخانه عبور کند.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.