مرگ ومیر کرونا در آستانه یک رقمی شدن

مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۴۰ هزار و ۹۷۵ نفر رسید.با این وصف به نظر می‌رسد در صورت پایداری و بهبود وضعیت باید منتظر یک رقمی شدن میزان مرگ ومیر باشیم.

به گزارش وبدا، از دیروز تا امروز چهارم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۵۲۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۱۳۶ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۲۱۶ هزار و ۴۰ نفر رسید. در شبانه روز گذشته در ۲۱ استان، هیچ موردی از مرگ و میر بیماران کووید۱۹ ثبت نشده و در ۸ استان، فقط یک مورد مرگ، گزارش شده است.

خوشبختانه تا کنون ۶ میلیون ۹۶۶ هزار و ۹۵۴ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند. یک هزار و ۴۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۵۰ میلیون و ۸۱۱ هزار و ۵۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

تا کنون ۶۴ میلیون و ۲۶۶ هزار و ۸۳۷ نفر دُز اول، ۵۷ میلیون و ۴۶۱ هزار و ۱۹۴ نفر دُز دوم و ۲۶ میلیون و ۹۰۳ هزار و ۸۸۴ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۴۸ میلیون و ۶۳۱ هزار و ۹۱۵ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته ۳۱ هزار و ۲۲۵ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

اکنون ۲ شهرستان در وضعیت قرمز، ۴۸ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۳۲۳ شهرستان در وضعیت زرد و ۷۵ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.