«بایدن» دومین رئیس جمهوری نامحبوب در آمریکا

تازه ترین نظرسنجی آمریکا نشان داد که میزان رضایت از عملکرد جو بایدن به کمترین سطح در میان روسای جمهوری این کشور از دهه ۱۹۵۰میلادی تاکنون رسیده است.

به گزارش ایرنا، نظرسنجی جدید گالوپ نشان داد که محبوبیت بایدن در حالی که برنامه های او همچنان با شکست مواجه می شود به پایین ترین سطح از نظر میزان پذیرش او به عنوان رئیس جمهوری نزدیک شده است.

این نتایج نشان داد که تقریبا ۴۱ درصد آمریکایی ها عملکرد بایدن را با گذشت یک سال از دوران ریاست جمهوری اش تایید می‌کنند. این نتایج نیز یافته‌های نظرسنجی های دیگری را که در این زمینه انجام شده، تایید کرد.

۵۶ درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفتند عملکرد بایدن را به عنوان رئیس جمهوری کشورشان قبول ندارند. در آغاز دوران ریاست جمهوری بایدن ۵۷ درصد گفته بودند که نحوه مدیریت وظایفش به عنوان رئیس جمهوری را قبول دارند.

نظرسنجی گالوپ نشان می دهد که میانگین رتبه محبوبیت بایدن در این مقطع زمانی از دوران ریاست جمهوری اش پایین تر از دیگر رئیسان جمهوری سلفش از دهه ۱۹۵۰ به این سو است. البته یک استنثا هم وجود داشت و آن هم به میزان محبوبیت دونالد ترامپ رئیس جمهوری سلف بایدن باز می گشت که در همین دوره از ریاست جمهوری اش تنها نزد ۳۹.۱ درصد از آمریکایی ها محبوبیت داشت.

یافته های گالوپ نشان می دهد که چندین رئیس‌جمهوری آمریکا در دوران پس از جنگ جهانی دوم در اولین دوره ریاست‌جمهوری خود حتی به طور متوسط در سه ماهه پنجم دوران ریاست جمهوری خود محبوبیت  بالای ۵۰ درصد را داشتند که سه نفر از آنها جان اف کندی، جورج اچ. بوش و جورج دبلیو بوش،طبق داده های گالوپ، بالای ۷۰ درصد محبوبیت کسب کردند.

شاخص محبوبیت بایدن از زمان روی کار آمدنش در ژانویه ۲۰۲۱ به طور یکنواخت سیر نزولی داشته و نتایج نظرسنجی گالوپ نتایج نظرسنجی های اخیر دیگری در آمریکا را شامل نظرسنجی مشترک پولتیکو و مورنینگ کانسالت در ماه گذشته را که محبویت بایدن را حدود ۴۵ درصد نشان می داد، تایید می کند.

کاهش محبویت بایدن می تواند در نهایت در نتایج انتخابات میان دوره ای امسال آمریکا تاثیر بگذارد به ویژه که دموکرات ها تلاش می کنند از اکثریت  ضعیف و شکننده خود در مجلس نمایندگان وسنای آمریکا دفاع کنند.

تحلیلگران گالوپ می گویند: در حالی که ممکن است محبوبیت شغلی بایدن از حال تا انتخابات میان دوره ای پاییز افزایش یابد این مساله بر خلاف الگوی تاریخی رئیسان جمهوری آمریکا در سال دوم خدمت خود بوده است.

بایدن با چالش های جدید از زمان روی کار آمدنش مواجه بوده که شامل خروج سراسیمه و آشفته از افغانستان، افزایش قیمت مصرف‌کننده برای مواد غذایی و بنزین، افزایش مبتلایان به کووید-۱۹ و هجوم مهاجران در مرزهای جنوبی آمریکا بوده است.

بایدن روزهای اخیر برای تبلیغ دستاوردهای دوران ریاست‌جمهوری خود برنامه سفری را تنظیم کرده است. بایدن طرح ۱.۲ تریلیون دلاری را برای هزینه‌های زیرساختی پیگیری کرده که سال گذشته با حمایت دو حزب به تصویب کنگره رسید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.