این بچه‌ها را می‌بینم، مو به تنم سیخ می‌شود!

منصور برزگر در گفت‌وگو با «شهروندآنلاین»: امیدوارم حسن یزدانی آرزویم را برآورده کند

شهروندآنلاین: کشتی ایران طی روزهای گذشته درگیر مسابقات قهرمانی آسیا در رشته‌های آزاد و فرنگی بود؛ مسابقاتی که نایب قهرمانی تیم ایران در کشتی‌فرنگی و قهرمانی در کشتی‌آزاد را در پی داشت.

نکته قابل‌توجه درباره تیم‌های فرنگی و‌ آزاد ایران در مسابقات آسیایی حضور با تیم دوم بود. با تصمیم فدراسیون کشتی و البته رضایت کادرفنی تیم‌ملی کشتی‌آزاد و کشتی‌فرنگی در رقابت‌های آسیایی سعی شد تا بیشتر نفرات جوان و البته کشتی‌گیرانی که پشت خط بزرگان و نامداران باقی مانده‌اند اعزام شوند که البته همین نفرات نیز عملکرد فوق‌العاده‌ای داشتند و نشان دادند آینده خوبی از آن کشتی ایران است.

فدراسیون کشتی در راستای پشتوانه‌سازی برای آینده این رشته و البته توجه به جوان‌ترها چنین تصمیمی را اتخاذ کرد که موفق هم بود و حالا نفرات بیشتری شانس حضور در اردوی تیم‌های ملی در چند سال آینده و تا المپیک بعدی را خواهند داشت.

در همین مسابقات آسیایی جوانان زیادی نام‌شان در کشتی ایران مطرح شد که در سال‌های آینده حرف‌های زیادی برای گفتن خواهند داشت و همین حالا نیز البته رقبای جدی‌ای برای نفرات اصلی و مدال‌آوران جهانی و المپیک خواهند بود.

برای پیگیری وضعیت کشتی ایران در حال حاضر دقایقی با منصور برزگر، سرمربی پرآوازه و سابق تیم‌ملی کشتی‌آزاد به گفت‌وگو نشستیم، مردی که سوابق زیادی در مسابقات و تورنمنت‌های معتبر کشتی دارد و حالا آرزو می‌کند که روند خوب کشتی ایران ادامه‌دار باشد و در نهایت در المپیک اتفاقات بهتری نیز رخ بدهد.

از نمایش جوانان لذت می‌برم

منصور برزگر گفت‌وگوی خود با خبرنگار ما را با اشاره به حضور نفرات جوان کشتی روی تشک آسیایی شروع می‌کند: «من واقعا از نمایشی که کشتی‌گیران‌مان در رقابت‌های آسیایی داشتند لذت بردم. تصمیم خوب پژمان درستکار و همکارانش استفاده از جوانان و حضور در رقابت‌ها با تیم دوم بود که نشان از اهمیت کادرفنی به آینده و پشتوانه‌سازی در کشتی دارد. البته که از نظر فنی ایرادهایی وجود دارد اما فکر می‌کنم کشتی‌های جذابی را شاهد بودیم و تا جایی که مسابقات را تماشا کردم، جوانان به خوبی توانستند جواب اعتماد کادرفنی را بدهند.»

مو به تنم سیخ شد، اینها آینده ایرانند

سرمربی اسبق تیم‌ملی کشتی آزاد ایران درباره اینکه مسابقات آسیایی نام چند کشتی‌گیر ایرانی را بر سر زبان‌ها انداخت، اینطور توضیح می‌دهد: «من همیشه وقتی کشتی‌گیران جوان را می‌بینم که خوب روی تشک کار می‌کنند و صاحب فن هستند، مو به تنم سیخ می‌شود. کاری نمی‌شود کرد، عشق کشتی با ما است و از دیدن این جوانان که روی دور موفقیت هستند،‌لذت می‌برم. زمانی که خودم سرمربی تیم‌ملی بودم، همیشه سعی می‌کردم به جوانان بها بدهم و فکر می‌کنم تا حد زیادی نیز موفق بودم و خیلی از کشتی‌گیران معروف آن زمان را خودم از پایه‌ها آوردم و رشد پیدا کردند تا اینکه مدال‌های المپیک و جهانی گرفتند.»

هدف‌گذاری روی المپیک پاریس خوب است

از برزگر درباره هدف‌گذاری فدراسیون کشتی برای مسابقات المپیک پاریس پرسیدیم؛ او گفت: «من هم دیده و شنیده‌ام که هدف‌گذاری بلندمدت را روی مدال‌آوری در المپیک گذاشته‌اند. این خیلی خوب است که از الان برای دو سال دیگر برنامه‌ریزی کنند. قطعا این برنامه‌ریزی‌ها جواب می‌دهد. حالا هم کشتی‌فرنگی و هم کشتی‌آزاد دو یا 3 تیم خوب را در اختیار دارند که رقابت میان کشتی‌گیران را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود با بهترین شرایط در مسابقات المپیک آینده حضور پیدا کنیم.»

امیدوارم یزدانی آرزویم را برآورده کند

منصور برزگر قبل از المپیک توکیو در مصاحبه‌ای گفته بود آرزویش این است که حسن یزدانی دومین مدال طلای المپیک را کسب کند که این اتفاق رخ نداد. وقتی این مسأله را با او مطرح کردیم، گفت: «هنوز هم آرزویم همین است. در طول تاریخ ما هیچ کشتی‌گیری را نداشتیم که دو مدال طلای المپیک کسب کرده باشد و امیدوارم این اتفاق رخ بدهد. البته نمی‌خواهم روی حسن فشار زیادی بگذارم اما اعتقاد دارم همانگونه که دو ماه بعد از المپیک او در جهانی به مدال طلا رسید، بازهم می‌تواند این مدال خوشرنگ را در المپیک تکرار کند و امیدوارم به این آرزویم برسم.»

دلم می‌خواهم کشتی‌گیران ایرانی در اوج باشند

برزگر اینگونه صحبت‌هایش را به پایان برد: «از ته قلبم دوست دارم کشتی مملکتم همچون همه سالیان گذشته موفق باشند. کشتی، ورزشی است که رکورد ندارد اما به‌نظرم کشتی‌گیران ایرانی همیشه باید در اوج باشند. این اتفاق رخ می‌دهد اگر فدراسیون حمایت لازم را انجام بدهد و هرآنچه لازم است برای این جوانان مهیا شود.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.