وام 3.9 میلیونی برای دانشجوی داغدار/ تا کی فرصت برای دربافت وام دکتری هست؟

بر اساس مصوبات صندوق رفاه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وام ضروری به مبلغ سه میلیون و ۹۰۰ هزار تومان به دانشجویانی اختصاص می‌یابد که یکی از اعضای خانواده خود را از دست بدهند.

به گزارش ایرنا، صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فرایند ثبت نام برای دریافت وام های پرطرفدار ضروری و ویژه دکتری را از اواخر فروردین ماه آغاز کرد و این مهلت تا ۱۵ خردادماه ادامه دارد.

بر این اساس، وام ضروری یکی از گسترده ترین وام هایی است که در ساماندهی های صورت گرفته توسط صندوق رفاه دانشجویان شامل چند دسته وام می شود.

طبق بخشنامه صندوق رفاه، دانشجویان مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی ارشد ناپیوسته حداکثر ۲ رویداد در هر مقطع تحصیلی، کارشناسی پیوسته و دکتری ناپیوسته غیرتخصصی بورسیه حداکثر چهار رویداد در هر مقطع تحصیلی، کارشناسی ارشد پیوسته، دکتری پیوسته و دکتری حرفه ای حداکثر پنج رویداد در هر مقطع تحصیلی می توانند نسبت به دریافت این وام ها اقدام کنند.

رویدادهای موارد خاص

بر اساس مصوبات صندوق رفاه دانشجویان، مبلغ وام های ضروری به نسبت رویدادهای موارد خاص به این شرح اعلام شده است:

برای تولد فرزند دانشجوی متأهل، سه میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، همچنین فوت پدر، مادر، همسر یا فرزند دانشجو سه میلیون و ۹۰۰ هزار تومان وام در نظر گرفته شد.

دانشجویان حادثه دیده در سوانح و تصادفات تا ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و دانشجویان مبتلا به بیماری های خاص و پر هزینه تا ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان امکان دریافت وام دارند.

برای بیماری خاص و پر هزینه یکی از اعضای تحت تکفل دانشجو تا پنج میلیون و ۲۰۰ هزار تومان وام اختصاص می یابد.

همچنین به دانشجویان برتر، نمونه کشور و مبتکر، مبلغ سه میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، رویدادِ حوادث و بلایای طبیعی سه میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و دانشجویان قهرمان ورزشی ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان اختصاص داده می شود.

برای دانشجویان توان خواه ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و رویداد ازدواج سه میلیون و ۹۰۰ هزار تومان پرداخت می شود.

حداکثر مبلغ وام ضروری در هر مقطع تحصیلی

در این زمینه به دانشجویان اعلام شده است حداکثر مبلغ تعیین شده وام ضروری در هر مقطع تحصیلی به این شرح است: مقاطع کاردانی، کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی ارشد ناپیوسته حداکثر تا سقف هفت میلیون و ۸۰۰ هزار تومان امکان دریافت وام ضروری دارند.

مقاطع کارشناسی پیوسته و دکتری تخصصی ناپیوسته غیر بورسیه حداکثر تا سقف ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان می توانند وام بگیرند.

مقاطع کارشناسی ارشد پیوسته، دکتری پیوسته و دکتری حرفه ای حداکثر تا سقف ۱۳ میلیون تومان حق گرفتن وام دارند.

کدام دانشجویان وام می گیرند؟

بر اساس اعلام صندوق رفاه دانشجویان، دانشجویان بهره مند از این وام ها شامل دانشجویان روزانه دانشگاه های دولتی، مراکز وابسته به دستگاه های اجرایی و آموزشکده های فنی و حرفه ای می شوند.

مبالغ وام ویژه دکتری

تدبیر دیگر صندوق رفاه دانشجویان، اختصاص وام ویژه دکتری از ۲ منبع به دانشجویان است.

وام ویژه دکتری از منابع صندوق رفاه دانشجویان، ماهانه مبلغ یک میلیون تومان است که هر ۶ ماه یک بار پرداخت می شود؛ به عبارت دیگر، متقاضیان ۶ میلیون تومان وام دریافت می کنند که شامل دانشجویان روزانه مقطع دکتری تخصصی ناپیوسته دانشگاه‌های دولتی و مراکز وابسته به دستگاه های اجرایی می شود.

علاوه بر این، وام ویژه دکتری از منابع بانک به مبلغ ۷۰۰ هزار تومان شامل دانشجویان روزانه مقطع دکتری تخصصی ناپیوسته دانشگاه های دولتی و مراکز وابسته به دستگاه هایی اجرایی هر ۶ ماه یک بار پرداخت می شود.

مهلت ثبت نام این وام ها نیز تا ۱۵ خرداماه اعلام شده است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.