رقابت سریال‌های خارج از تلویزیون در نقطه جوش!

سریال‌های جدید شبکه نمایش خانگی

شهروندآنلاین: در شرایطی که با اتمام پخش سریال‌هایی چون «خاتون»، «نیسان آبی»، «زخم کاری» و عدم استقبال زیاد مخاطبان از «جیران» به نظر می‌رسد رقابت سریال‌های شبکه نمایش خانگی تا حدی به سربالایی خورده و از سرعت و شدتش کاسته شده است؛ مرور اسامی سریال‌هایی که در هفته‌ها و ماه‌های آتی عرضه خواهند شد، حکایت از ادامه این رقابت می‌کند. در واقع مرور سریال‌های جدیدی که به زودی از طریق پلتفرم‌های نمایش خانگی توزیع و پخش خواهند شد، نشان از این دارد که شاهد رقابت گرمی در این عرصه خواهیم بود…

نوبت لیلی

«نوبت لیلی» که به عنوان جایگزین سریال «خاتون» دوشنبه‌ها توزیع می‌شود، جدیدترین کار روح‌اله حجازی است که از آخرین کارش «روشن» در سینما چند سال می‌گذرد- و البته آن نیز تاکنون به نمایش عمومی درنیامده است. این کارگردان که در دوران کرونا و تعطیلی سینماها سریال «نوبت لیلی» را برای شبکه نمایش خانگی ساخته؛ البته فعلا در یکی دو قسمت آغازین به موفقیت چندانی نرسیده، با این که فضای رازآلود این اثر امکان موفقیت و استقبال مخاطبان از آن را چندان دور از ذهن جلوه نمی‌دهد.

«نوبت لیلی» که در حال حاضر جدیدترین سریالی است که در پلتفرم‌ها عرضه می‌شود، داستان دختری به نام لیلی را روایت می‌کند که از طریق کتابی درمی‌یابد که او و خانواده‌اش تاکنون در زمان و مکان های بسیاری زیسته‌اند و اکنون «نوبت لیلی» است تا با رمزگشایی از کتاب و یافتن تابلوی ارزشمند نیاکانش دست به انتخاب بزند. این سریال با بازی حمید فرخ‌نژاد، مریلا زارعی،  پردیس احمدیه و مهران غفوریان دوشنبه‌ها منتشر می‌شود…

شبکه مخفی زنان

سریال پرستاره افشین هاشمی با حضور لیلا حاتمی، مهدی هاشمی، شبنم مقدمی، شقایق دهقان، سیامک انصاری و حمید فرخ‌نژاد فضایی تاریخی دارد. سریالی کمدی تاریخی با فیلمنامه محسن قرایی براساس طرحی از محمد رحمانیان، که داستان فعالیت‌های برابری‌خواهانه زنان در سال‌های ابتدای قرن چهاردهم شمسی را روایت می‌کند- که شاه متوجه جنبش‌های نوظهور مربوط به حقوق زنان در کشور شده و ماموریت ویژه‌ای به یکی از اهالی دربار می‌دهد…

«شبکه مخفی زنان» به عنوان اولین تجربه سریال‌سازی افشین هاشمی خیلی‌ها را از هم‌اکنون منتظر توزیع اولین قسمت نگه داشته است!

پدرگورادیولا

«پدر گورادیولا» به کارگردانی سعید نعمت‌الله یکی از سریال‌های پربازیگر این روزهاست- که البته هنوز مراحل تصویربرداری خود را تمام نکرده است. این سریال به عنوان دومین تجریه سریال سازی نعمت‌اله- که پیش‌تر سریال «زمین گرم» را برای شبکه سه نوشته و ساخته بود- از بازیگرانی چون مهران مدیری- با آن تیپ و هیبت متفاوت- و حمید فرخ‌نژاد بهره می‌برد. آرش عدل‌پرور خواننده معروف یکی دیگر از بازیگران اصلی سریال است که در کنار هنگامه قاضیانی، پانته‌آ بهرام و امیرمهدی ژوله ترکیب پرستاره‌ای را شکل داده‌اند.

بی‌گناه

«بی‌گناه» اما به عنوان کار جدید برادران کیایی بعد از موفقیت سریال «همگناه» یکی از کنجکاوی‌برانگیزترین سریال‌های ایرانی ماه‌های آتی خواهد بود. پروژه جدید مصطفی کیایی به عنوان تهیه‌کننده، که با کارگردانی مهران احمدی- که بعد از «مصادره» و «سگ‌بند» دنبال راهی برای تجربه سریال‌سازی بود- و نویسندگی و بازی محسن کیایی وارد مرحله تولید شد.

این سریال که حضور بازیگرانی چون شبنم مقدمی، ویشکا آسایش، مسعود رایگان، آتیلا پسیانی و… نشان از این دارد که در قیاس با دیگر سریال‌های سلبریتی‌محور نگاه حرفه‌ای‌تری به بازیگری و بازیگردانی داشته؛ ظاهرا درامی اجتماعی است  درباره مردی که برای کشف راز آن‌چه ۲۵ سال قبل باعث فرار او از کشور شده بود، به ایران بازمی‌گردد.

یاغی

«یاغی» را اما نام کارگردانش جذاب و کنجکاوی‌برانگیز می‌کند: محمد کارت! کارگردانی که با ساخت «شنای پروانه» نظرها را به سمت خود جلب کرده بود، و حالا با «یاغی» مسیرش را به سمت سریال‌سازی کج کرده و با بازی پارسا پیروزفر و طناز طباطبایی اثر بالقوه پرمخاطبی هم جلوی دوربین برده است.

درباره «یاغی» البته اطلاعات زیادی به رسانه‌ها داده نشده است. ولی به هر حال این موضوع که فیلمنامه این سریال با نگاهی به رمان «سالتو» نوشته مهدی افروزمنش به نگارش درآمده، حکایت از این می‌کند که این سریال نیز حال و هوا و فضایی نزدیک به «شنای پروانه» دارد- که امتحانش را ژس داده و محمد کارت را تبدیل به کارگردانی کنجکاوی‌برانگیز کرده است.

مترجم

«مترجم» به عنوان اولین تجربه بهرام توکلی در زمینه کارگردانی سریال اثری است که تاکنون در سکوت رسانه‌ای جلوی دوربین رفته و حالا به ناگهان خبر از نمایش آن منتشر شده است. توکلی البته پیش‌تر با نگارش فیلمنامه سریال‌های «بیمار استاندارد» و «نهنگ آبی» تجاربی در این زمینه داشت، اما «مترجم» به عنوان اولین کارگردانی او در این زمینه محسوب می‌شود. با فیلمنامه‌ای از خود بهرام توکلی و تهیه‌کنندگی سعید ملکان و بازی صابر ابر، مجتبی پیرزاده و مهتاب ثروتی، این سریال داستان یک مترجم جوان را روایت می‌کند که در شغلش مسیرهای تازه‌ای را کشف می‌کند و به رازی خانوادگی پی می‌برد که روی زندگی‌اش سایه می‌اندازد…

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.