پس از دفع تهدید لوپن، مکرون قول اتحاد داد/ مقامات بلندپایه آمریکا در کی‌یف

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ دوشنبه، 25 آوریل 2022

پیروزی امانوئل مکرون در انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه موضوع گزارش اصلی تعدادی از روزنامه‌ها در بریتانیا بود، از جمله گاردین، فایننشال تایمز، دیلی تلگراف، تایمز و … اما نیویورک‌تایمز گزارش اصلی خود را به «سفر مقامات ارشد ایالات متحده به کی‌یف برای دیدار با زلنسکی» اختصاص داد. چاینا دیلی هم از راه حل‌های چین برای معضلات امنیتی در جهان گفته است.

گاردین

«پس از دفع تهدید لو پن، مکرون قول اتحاد داد» عنوان گزارش اصلی گاردین است که از پیروزی امانوئل مکرون بر رقیبش، مارین لو پن ۵۳ ساله از حزب راست افراطی «اجتماع ملی»، در انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه گفته است. در گزارش آمده: «مکرون نخستین رئیس‌جمهوری فرانسه است که در 20 سال اخیر توانسته دو دوره پیاپی به ریاست‌جمهوری برسد و ساکن الیزه شود. او پس از پیروزی در انتخابات  برای دومین‌بار، گفته است که  فرانسه را متحد خواهد کرد.»

تصویر اصلی امانوئل مکرون 44 ساله و بریژیت، همسر او، را در جشن پیروزی در برج ایفل نشان می‌دهد.

نیویورک‌تایمز

«سفر مقامات ارشد ایالات متحده به کی‌یف برای دیدار با زلنسکی» و «نمایش دراماتیک همبستگی در حالی که حمله روسیه در شرق ادامه دارد» عناوین گزارش اصلی نیویورک‌تایمز است. در گزارش آمده: «یک مقام ارشد اوکراین گفت که دو مقام عالی‌رتبه آمریکایی در سفری محرمانه در روز یکشنبه به کی‌یف رفتند، جایی که ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین، قصد داشت از آنها کمک‌های بیشتری برای ادامه نبرد کشورش علیه هجوم روسیه درخواست کند.»

(مشاور زلنسکی یکشنبه گفت که رئیس‌جمهوری اوکراین شامگاه یکشنبه با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه و لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در کی‌یف دیدار کرد.)

تصویر اصلی سربازان اوکراینی را در مراسم عید پاک ارتدوکس در پایگاهی نزدیکی خط مقدم نبرد در شهر جنوب شرقی Zaporizhzhia نشان می‌دهد.

چاینا دیلی

«چین راه حل‌هایی برای امنیت جهانی ارائه می‌دهد» عنوان گزارش اصلی چاینا دیلی است. در گزارش آمده: «به گفته تحلیلگران، همان‌طور که درگیری میان روسیه و اوکراین همچنان ادامه می‌یابد و تبعات آن در حال آشکار شدن است، ابتکار امنیت جهانی که شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهوری با چشم‌انداز حمایت از امنیت همگانی، فراگیر، مشارکتی و پایدار پیشنهاد کرده، راه حل چین برای معضلات امنیتی جهان است. بخش اصلی این پیشنهاد بر این نکته تأکید دارد که نگرانی‌های امنیتیِ قانونی و مشروع همه کشورها باید جدی گرفته شود و امنیت یک کشور نباید به قیمت از دست رفتن امنیت دیگران تأمین شود.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.