توییتر با فروش خود به ایلان ماسک موافقت کرد

هیئت مدیره توییتر با پیشنهاد خرید ۴۴ میلیارد دلاری ایلان ماسک موافقت کرده است

ماسک روز دوشنبه در بیانیه‌ای گفت: «آزادی بیان بستر یک دموکراسی کارآمد است و توییتر میدان شهر دیجیتالی است که در آن موضوعات حیاتی برای آینده بشریت مورد بحث قرار می‌گیرد». توییتر پتانسیل فوق‌العاده‌ای دارد – من مشتاقانه منتظر همکاری با این شرکت و جامعه کاربران برای باز کردن آن هستم

توییتر روز دوشنبه اعلام کرد که با فروش خود به ایلان ماسک در قراردادی تقریباً 44 میلیارد دلاری موافقت کرده است که پتانسیل گسترش امپراتوری تجاری این میلیاردر را دارد و ثروتمندترین مرد جهان را مسئول یکی از تأثیرگذارترین شبکه های اجتماعی جهان می کند.

این معامله که شرکت را خصوصی می کند، دوره طوفانی را که در آن مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس به یکی از بزرگترین سهامداران توییتر تبدیل شد را محدود می کند.

به گزارش سی ان ان، طبق شرایط این معامله، سهامداران به ازای هر سهم از سهام توییتر خود 54.20 دلار نقد دریافت خواهند کرد، که مطابق با پیشنهاد اولیه ماسک است و یک روز قبل از افشای ماسک سهام خود در شرکت، 38 درصد حق بیمه بیش از قیمت سهام خواهد داشت.

ماسک روز دوشنبه در بیانیه‌ای گفت: «آزادی بیان بستر یک دموکراسی کارآمد است و توییتر میدان شهر دیجیتالی است که در آن موضوعات حیاتی برای آینده بشریت مورد بحث قرار می‌گیرد». توییتر پتانسیل فوق‌العاده‌ای دارد – من مشتاقانه منتظر همکاری با این شرکت و جامعه کاربران برای باز کردن آن هستم.

انتظار می رود این قرارداد که به اتفاق آرا توسط هیئت مدیره توییتر تایید شد، در سال جاری بسته شود. این اتفاق پس از آن رخ می دهد که ماسک هفته گذشته فاش کرد که برای خرید این شرکت 46.5 میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده است، یک نقطه عطف ظاهری که هیئت مدیره توییتر را مجبور کرد به طور جدی این معامله را بررسی کند. هیئت مدیره روز یکشنبه برای ارزیابی پیشنهاد ماسک تشکیل جلسه داد.

برت تیلور، رئیس هیئت مدیره مستقل توییتر در بیانیه‌ای گفت: «هیئت مدیره توییتر یک فرآیند متفکرانه و جامع را برای ارزیابی پیشنهاد الون با تمرکز عمدی بر ارزش، اطمینان و تامین مالی انجام داد. ”

پس از اعلام این معامله، سهام توییتر تقریباً 6 درصد افزایش یافت و در حدود 51.84 دلار در نوسان بود، فقط کمی از قیمت پیشنهادی. این معامله در انتظار تایید سهامداران و رگولاتورها است.

پاراگ آگراوال، مدیرعامل توییتر، در یک پیام داخلی برای کارمندان که توسط CNN دریافت شده، گفت که بعدازظهر دوشنبه با تیلور جلسه‌ای برگزار خواهد کرد تا به سؤالات مربوط به این معامله پاسخ دهد. او گفت: «من می‌دانم که این یک تغییر مهم است و شما احتمالاً در حال بررسی معنای این موضوع برای شما و آینده توییتر هستید.

معنای ماسک برای توییتر

ماسک هم یک کاربر پرمخاطب توییتر و هم یک کاربر بحث برانگیز است. او بیش از 83 میلیون دنبال کننده در این پلتفرم دارد که در طول سال ها از آنها برای همه چیز استفاده کرده است، از اشتراک گذاری میم ها و بحث در مورد شرکت هایش گرفته تا توهین به سیاستمداران، انتشار ادعاهای گمراه کننده در مورد کووید-19 و اظهارات توهین آمیز در مورد جامعه تراجنسیتی.

ماسک در روزهای اخیر بارها تاکید کرده است که هدفش تقویت آزادی بیان در این پلتفرم و تلاش برای “باز کردن” “پتانسیل فوق العاده” توییتر است.

ماسک در بیانیه خود در روز دوشنبه گفت که می‌خواهد «توئیتر را با بهبود محصول با ویژگی‌های جدید، متن‌باز کردن الگوریتم‌ها برای افزایش اعتماد، شکست دادن ربات‌های هرزنامه، و احراز هویت همه انسان‌ها، بهتر از همیشه بسازد». او به طور جداگانه روز دوشنبه در توییتی گفت که امیدوار است “حتی بدترین منتقدان من در توییتر باقی بمانند، زیرا آزادی بیان همین است.”

با این حال، برخی از کارشناسان صنعت نگران هستند که تمایل ماسک برای آزادی بیان در توییتر به معنای عقب انداختن برخی از کارهای پلتفرم برای مهار سخنان نفرت‌انگیز، اطلاعات نادرست، آزار و اذیت و سایر محتوای مضر باشد. برخی دیگر این سوال را مطرح کردند که آیا ماسک ممکن است حساب کاربری دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا را که اوایل سال گذشته به دلیل نقض سیاست های توییتر علیه تحریک خشونت پس از شورش کنگره حذف شد، بازگرداند. چنین اقدامی می تواند پیامدهای قابل توجهی برای انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا در سال 2024 داشته باشد.

در حالی که توییتر از برخی رقبای رسانه‌های اجتماعی کوچک‌تر است، اما نفوذ زیادی در دنیای آنلاین و آفلاین دارد، زیرا توسط بسیاری از سیاستمداران، شخصیت‌های عمومی و روزنامه‌نگاران استفاده می‌شود و گاهی اوقات به عنوان الگویی برای پلتفرم‌های دیگر در نحوه مدیریت محتوای مضر عمل می‌کند. .

دریک جانسون، رئیس NAACP، در بیانیه‌ای خطاب به ماسک دوشنبه پس از توافق گفت: «اجازه ندهید توییتر به یک ظرف پتری برای سخنان نفرت‌انگیز یا دروغ‌هایی تبدیل شود که دموکراسی ما را زیر و رو می‌کند».

عصر جدید و نامشخص برای توییتر

در روزهای پس از پیشنهاد اولیه ماسک، بسیاری از دنبال کنندگان این شرکت در این فکر بودند که آیا توییتر سعی خواهد کرد خریدار دیگری پیدا کند، به خصوص پس از اینکه شرکت قرص سمی را برای ماسک در اختیار گرفتن شرکت بدون تایید آن قرار داد.

اما آنجلو زینو، تحلیلگر ارشد سهام CFRA روز دوشنبه گفت که هیئت مدیره توییتر پیشنهاد ماسک را با جدیت بیشتری در نظر می گیرد، ممکن است «از درک هیئت مدیره ناشی شود که پیشنهاد جایگزین از سوی یک «شوالیه سفید» ممکن است دشوار باشد، به ویژه پس از کاهش قیمت دارایی ها از شرکت های رسانه های اجتماعی در هفته ها/ماه های اخیر.”

مشخص نیست که آگراوال – که در ماه نوامبر نقش مدیر عاملی را از بنیانگذار جک دورسی بر عهده گرفت – پس از این تصاحب در سمت بالا باقی خواهد ماند یا خیر. ماسک قبلاً در توییتی میم آگراوال را با جوزف استالین رهبر شوروی سابق مقایسه کرده بود. ماسک همچنین در نامه پیشنهادی خود برای خرید توییتر گفت که «به مدیریت اعتماد ندارد».

با این حال، این معامله می تواند به تقریباً یک دهه هرج و مرج در توییتر به عنوان یک شرکت عمومی پایان دهد، که طی آن از طریق مدیران عامل شرکت کرده است، با یک سرمایه گذار فعال دست و پنجه نرم می کند و برای شعله ور کردن رشد و کسب درآمد موفقیت آمیز از پایگاه کاربران تأثیرگذار خود تلاش می کند.

آگراوال در بیانیه روز دوشنبه گفت: «توئیتر هدف و ارتباطی دارد که بر کل جهان تأثیر می‌گذارد.» او افزود: «عمیقاً به تیم‌هایمان افتخار می‌کنیم و از کارهایی که هرگز مهم‌تر از این نبوده‌اند الهام گرفته‌ایم».

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.