سرانجام پرونده‌های قضائی مهم از زبان خدائیان

خدائیان گفت: فعلا عملیات اجرایی پتروشیمی میانکاله متوقف شده و دادستان استان مازندران منتظر پاسخ مراجع مربوطه در خصوص زوایای مختلف این موضوع است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،سخنگوی قوه قضائیه گفت: بعد از طرح موضوع پتروشیمی میانکاله در فضای مجازی از طرف معاونت حقوق عامه دادستانی کل کشور با توجه به مصوبه هیئت وزیران از دادستان مرکز استان مازندران خواسته شد که تا روشن شدن موضوع از عملیات ساخت پتروشیمی جلوگیری شود.

او گفت: در خصوص نحوه تامین آب و گاز و مسائل زیست محیطی ابهاماتی وجود دارد و تا کنون پرونده‌ای که باعث احضار شخصی شود تشکیل نشده است.

پرونده عامل حادثه حرم رضوی تا ۱۰ روز آینده به دادگاه ارسال می‌شود

ذبیح‌الله خدائیان ادامه داد: در خصوص پرونده عامل حادثه حرم رضوی تحقیقات تمام شده است و تا ۱۰ روز آینده پرونده با کیفرخواست به دادگاه ارسال می‌شود.

به گفته او براساس بررسی‌های انجام شده در این حادثه، انگیزه شخصی وجود نداشته و متهم تحت تاثیر تفکرات تکفیری این عمل را انجام داده است.

دو دانشجوی دانشگاه شریف به ۱۰ سال حبس محکوم شدند

او درباره جزئیات حکم صادره علیه دو دانشجوی بازداشتی دانشگاه شریف گفت: این دو دانشجو با عنوان اتهام افساد فی الارض تحت تعقیب قرار گرفتند، ولی دادگاه این اتهام را  محرز تشخیص نداد.

به گفته سخنگوی قوه قضائیه با توجه به اقدامات تخریب و ایجاد حریق و خرابکاری در تاسیسات عمومی جامعه به اتهام تخریب و خرابکاری در تاسیسات عمومی هر کدام  به ۱۰ سال حبس و به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور و همکاری با گروهک معاند نظام به ۵ سال حبس و با اتهام  فعالیت تبلیغی علیه نظام به یکسال حبس یعنی مجموعا به  ۱۶ سال حبس محکوم شدند.

صدور حکم ۱۷۰ سال حبس برای متهمان پرونده بانک سرمایه

او گفت: در خصوص بانک سرمایه پرونده‌های متعددی تشکیل شد و برخی منتهی به صدور حکم قطعی و اعلام شدند. اخیرا  پرونده  منتهی به صدور حکم قطعی شده و کسانی که تحت تعقیب اند، مجموعا به  ۱۷۰ سال محکوم شدند.

خدائیان گفت: در این رابطه محمد امامی به جرم اخلال کلان در نظام اقتصادی به ۲۰ سال حبس و رد مال، انفصال از خدمات دولتی،  سید احمد هاشمی شاهرودی به ۱۰ سال حبس و رد مال،  شهاب الدین قندالی به جرم معاونت در اخلال در نظام اقتصادی به  ۱۲ سال و ۶ ماه حبس محکوم شدند.

ارایه خدمات حقوقی در محافل مذهبی

خدائیان گفت: یکی از مکان‌هایی که مردم می‌توانند به مسئولان دسترسی داشته باشند، مساجد است. به همین منظور مرکز وکلای قوه قضائیه در ماه رمضان ۳۰۰ مورد وکالت مجانی برای مردم انجام داده است.

شناسایی گروه‌های تفرقه افکن بین ایرانیان و افغانستانی‌ها

سخنگوی قوه قضائیه گفت: بر اساس قانون ورود یا خروج غیر قانونی از مرزها و یا اشتغال به کار اتباعی که مجوز ندارند، جرم محسوب می‌شود ؛ منتهی مسئولان قوه قضائیه در خصوص مهاجران افغان با اغماض برخورد کردند و آنها را به دیده مهمان دیدند. انتظار داریم از مهاجران افغانستانی که وارد کشور می‌شوند  از مراجع رسمی مجوزهای لازم را بگیرند.

او افزود: در رابطه با اقدامات تفرقه افکنانه شاهد فعالیت دشمنان دو کشور بودیم خوشبختانه با هوشیاری مسئولان دو کشور و به خصوص مردم نتوانستند به اهداف خود برسند. پرونده‌ای در این رابطه تشکیل نشده است و اگر مواردی از سوی مراکز مربوطه اعلام شود، پیگیری می‌کنیم.

پرونده کارکنان منابع طبیعی لواسان ارتشا بود

سخنگوی قوه قضائیه گفت: کسانی که در این پرونده مطرح هستند غالباً رشوه گرفتند و تعدادی هم به اتهام رشا تحت تعقیب اند.

به گفته او ۱۹ نفر از متهمان این پرونده که حکم شان قطعی شده به ۶ ماه تا ۵ سال حبس محکوم شدند. «رشید صفری» و «یدالله اکبری تالارپشتی» به ۵ سال حبس و ۳ سال انفصال، «سیف الله قدیمی»  ۵ سال، «غلام عباس وحید نیا» ۵ سال، «عبدالرضا قلی بیگیان» یکسال و «علیرضا شیرزادی» رئیس وقت اداره امور اراضی سه سال، «فرشاد شعبانی» سه سال حبس و باقی افراد به ۶ ماه، یکسال و کمتر یا بیشتر از آن محکوم شدند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.