توقعات اتحادیه اروپا از امانوئل مکرون

شرکای اروپایی امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه، انتظارات زیادی از وی دارند و خواهان آنند که وی به تحکیم قدرت اروپا ادامه دهد و بتواند اروپایی با حداکثر قدرت را بر بحران اوکراین چیره کند.

به گزارش واحد مرکزی خبربه نقل از خبرگزاری فرانسه؛ شرکای اروپایی امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه، که به زحمت باردیگر رئیس جمهوری شد، انتظارات زیادی از وی دارند و خواهان آنند که وی به تحکیم قدرت اروپا ادامه دهد و بتواند اروپایی با حداکثر قدرت را بر بحران اوکراین چیره کند.

پس از آنکه یکشنبه شب، خبر پیروزی مکرون در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه اعلام شد، پایتخت‌های اروپایی، این پیروزی را «نشانه قدرت» و «خبری فوق العاده» برای اتحادیه اروپا دانستند و بر «نیاز به اروپایی قدرتمند و منسجم در برابر چالش‌هایی که انباشته شده اند و همچنین دگرگونی‌های ژئوپلیتیک ناشی از تغییرات آب و هوایی، تأکید کردند».

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، هم اکنون شمار بسیاری از اروپایی‌ها منتظر سفر بعدی امانوئل مکرون و حتی، سفر مشترک وی با اولاف شولتس، صدراعظم آلمان، به کی یف هستند.

تارا وارما، مدیر دفتر شورای روابط بین الملل اروپا در پاریس (ECFR) گفت «ضروری است تا وی دست یاری بطلبد، به ویژه از شولتس، از کشور‌های جنوب اروپا و از کشور‌های منطقه بالتیک، تا بتواند این روحیه انسجام ملی و همچنین انسجام اروپایی را ایجاد کند».

فرانسه همچنین تا ماه ژوئن، ریاست دوره‌ای شورای اروپا را به عهده دارد و این ریاست، تریبون دیگری را در اختیار فرانسه قرار می‌دهد تا به چالش‌های بزرگ اروپا بپردازد.

امانوئل مکرون همچنین قرار است در کنفرانس منطقه بالکان که قرار است قبل از به پایان رسیدن دوره ریاست فرانسه برگزار شود، به سیاست گسترش اتحادیه اروپا و الحاق کشور‌های شرق، از جمله اوکراین، مولداوی و گرجستان و همچنین حمایت از ناتو بپردازد.

ایگور زووکوا، معاون کابینه ریاست جمهوری ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین،  در شبکه خبری فرانس ۲۴ گفت «ما امیدواریم وی در تهیه سلاح‌های پیشرفته برای اوکراین، در حمایت از تحریم‌های شدیدتر علیه روسیه، به ویژه در زمینه سوخت، و همچنین ادغام اروپا فعالانه‌تر قدم بردارد».

وی افزود: «کشور ما نیاز دارد در ماه ژوئن در جایگاه نامزد پیوستن به اتحادیه اروپا قرار گیرد».

رئیس جمهوری فرانسه همچنین می‌تواند ابتکار‌هایی را برای مقابله با پیامد‌های اقتصادی بحران اوکراین معرفی کند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.