زنگ خطر: نزدیک شدن تعداد مبتلایان سرخک به عدد 100

تا کنون 96 نفر در کشور به سرخک مبتلا شده‌اند

رییس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعلام این مطلب، افزود: به این ترتیب تزریق واکسن سرخک در ۲ نوبت ضروری است.

به گزارش ایرنا، محسن زهرایی گفت: از مجموع مبتلایان به سرخک در کشور، ۲۸ بیمار ایرانی و ۶۸ بیمار غیر ایرانی (افغان) هستند و با توجه به اینکه طی یکسال اخیر همه‌گیری سرخک در همسایه‌های شرقی رخ داده، ورود این بیماری به کشورمان جدی است.

او اظهارداشت: با توجه به اینکه طی ماه‌های اخیر خروج افغان‌ها از کشورشان بیشتر شده و درصد زیادی از آنها که به ایران آمدند، ممکن است به سرخک مبتلا بوده و در نتیجه باعث شیوع این بیماری در کشورمان شده باشد.

زهرایی تاکید کرد: بیشتر مبتلایان به سرخک گروه سنی زیر ۱۰ سال بویژه زیر پنج سال هستند و ضرورت دارد خانواده‌ها، واکسن سرخک فرزندان خود را در گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ ماهگی در ۲ نوبت تزریق کنند، حال ممکن است به دلیل همه‌گیری کرونا طی ۲ سال اخیر یا به دلایل دیگر، این گروه سنی واکسن را دریافت نکرده باشند که با توجه به اینکه در معرض شیوع بالای سرخک قرار دارند، باید واکسینه شوند.

این مقام مسئول در وزارت بهداشت تصریح کرد: اتباع غیر ایرانی نیز فرزندان خود را با مراجعه به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی و درمانی در برابر بیماری سرخک واکسینه کنند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.