هشدار درباره حساب‌های جعلی فطریه

رئیس پلیس فتا با اشاره به فرا رسیدن عید سعید فطر از کاربران فضای مجازی خواست فریب کلاهبرداران جمع آوری کمک‌های خیرخواهانه و فطریه در برخی درگاه‌ها و شبکه‌های جعلی را نخورند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، سرهنگ رسول جلیلیان اظهار داشت: کاربران چنانچه قصد دارند فطریه و کفاره روزه خود را در بستر فضای مجازی یا از طریق موسسه‌های خیریه پرداخت کنند، نسبت به اصالت آنها اطمینان و سپس اقدام به پرداخت وجه کنند.

وی افزود: سوء استفاده کنندگان با تبلیغات کاذب در فضای مجازی سعی در جلب اعتماد کاربران فضای مجازی را دارند تا از حساب‌های آنها برداشت غیر مجاز کنند.

سرهنگ جلیلیان تصریح کرد: در این شرایط افراد سودجو و کلاهبردار با ایجاد صفحات جعلی در شبکه‌های اجتماعی با عناوین فریبنده و قرار دادن شماره حساب و نشانی جعلی سعی در ترغیب و کلاهبرداری از کاربران را دارند.

رئیس پلیس فتا البرز یادآور شد: هموطنان برای هرگونه پرداخت فطریه و کفاره، فقط از طریق ارگان‌های ذیصلاح که توسط خبرگزاری‌های رسمی اعلام شده، اقدام و از پرداخت‌های اینترنتی در این گونه صفحات خودداری کنند.

این مقام انتظامی گفت: کاربران به ویژه در فضای اینستاگرام چنانچه قصد کمک انسان دوستانه را دارند به صفحه‌های معتبر مراجعه تا گرفتار این کلاهبرداران نشوند.

سرهنگ جلیلیان گفت: کلاهبرداران با راه‌اندازی درگاه‌های جعلی (فیشینگ) و با سوءاستفاده از عناوین دروغ وابسته به ارگان‌های مورد اعتماد و با ارائه شماره حساب جعلی، اقدام به برداشت‌های غیرمجاز می‌کنند.

وی تاکید کرد: کاربران در صورت اطلاع از این‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.