جزئیات برنامه‌های روز جهانی قدس ۱۴۰۱

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران، امسال از ده مسیر تعیین شده و از ساعت ۱۰ صبح آغاز و به سمت میعادگاه نماز جمعه، دانشگاه تهران آغاز خواهد شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، حجت الاسلام والمسلمین موسی پور در نشست خبری ویژه راهپیمایی روز جهانی قدس با تشریح برنامه‌های این روز افزود: راهپیمایی روز جهانی قدس در دیگر استان‌های کشور با توجه به زمان افق در همان استان اعلام خواهد شد.

وی گفت: امسال و پس از وقفه دو ساله در برگزاری راهپیمایی مردمی روز جهانی قدس به دلیل شیوع بیماری کرونا، هماهنگی لازم برای برپایی راهپیمایی بزرگ و باشکوه، همزمان با تهران در بیش از ۹۰۰ شهر کشور و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و رنگ بندی استان ها، از مساجد بزرگ و میدان‌های اصلی به سمت میعادگاه‌های نماز جمعه تدارک دیده شده است.

حجت الاسلام والمسلمین موسی پور افزود: این مراسم حتی در بسیاری از روستا‌هایی که از برپایی نماز جمعه برخوردار نیستند، به شکل تجمع و محکومیت رژیم کودک کش صهیونیستی و در دفاع از مردم مظلوم فلسطین و قدس شریف برگزار خواهد شد.

وی گفت: امسال همچنین مراسم روز جهانی قدس به شکل راهپیمایی یا تجمع مردمی در بیش از ۹۰ کشور جهان با حضور مردم مسلمان و آزادگان دیگر ادیان الهی در حمایت از قدس شریف و فلسطین مظلوم و محکومیت رژیم ددمنش صهیونیستی برگزار می‌شود.

موسی پور ادامه داد: بیش از ۵۰۰۰ عکاس، خبرنگار و تصویربردار داخلی و خارجی راهپیمایی روز قدس در سراسر کشور را پوشش خبری و رسانه‌ای خواهند داد.

وی گفت: همایش بزرگ “فلسطین مظلوم “در محل استادیوم ورزشی غزه با حضور مردم مظلوم غزه و به شکل تصویری با سخنرانی سید حسن نصرالله، سردار قاآنی و دیگر رهبران مقاومت همراه خواهد بود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اضافه کرد: با دعوت و هماهنگی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، بیش از ۳۰ سخنران ملی برای ایراد سخن و ارایه تحلیل به استان‌های کشور اعزام می‌شوند وبه عنوان سخنرانان پیش از خطبه‌های نماز جمعه روز قدس، سخنرانی خواهند کرد.

وی گفت: همچون سال‌های گذشته و در سراسر کشور، نماد‌های صهیونیستی و شیطانی آمریکا در مسیر‌های راهپیمایی، به عنوان رمی شیطان مورد تنفر و انزجار مردم ایران بوده و همراه با پرچم این رژیم جعلی به آتش کشیده خواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی افزود: بیش از ۳۰ غرفه فرهنگی، نمایشگاهی و تبلیغاتی و ۲۲ مکان (استیج) در مسیر‌های راهپیمایی روز قدس و اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی توسط شبکه‌های مختلف صدا و سیما و دیگر دستگاه‌ها و نهاد‌ها در حاشیه راهپیمایی تهران برقرار خواهد شد.

وی افزود: مجموعه نشست‌های تصویری (وبینار) «فلسطین آزاد می‌شود»: این برنامه در قالب سلسله نشست‌هایی با موضوع آزادسازی قدس شریف، دستاورد‌های محور مقاومت و … از روز جهانی قدس ۹ اردیبهشت تا روز نکبت (روز اشغال فلسطین) ۲۴ اردیبهشت به صورت مجازی و میدانی با حضور اندیشمندان و کارشناسان داخلی و خارجی برگزار می‌شود.

موسی پور همچنین درباره تردد هموطنان در سراسر کشور و شهروندان تهرانی در این روز و ارائه خدمت به آنان گفت: فقط در تهران ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس شرکت واحد و در تمام استان‌های کشور، مردم روزه دار را از میادین اصلی شهر به سمت مسیر‌های راهپیمایی منتقل خواهند کرد. شرکت مترو نیز به شکل رایگان در این روز خدمات رسانی خواهند داشت. همچنین جمعیت هلال احمر، اورژانس کشور و سازمان آتش نشانی با استقرار در تمام مسیر‌های راهپیمایی سراسر کشور به ارایه خدمات خواهند پرداخت و ایستگاه‌های سلامت در مسیر‌های راهپیمایی پیش‌بینی شده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: برپایی نمایشگاه‌ها و برنامه‌های هنری در مراکز فرهنگی و هنری در تمامی مسیر‌های راهپیمایی سراسر کشور و در مناطق مختلف و فرهنگسرا‌ها و خانه‌های فرهنگ شهرداری تهران و انجام تبلیغات شهری از خدمات شایسته شهرداری‌های کشور خواهد شد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.