گسترش همکاری‌های حمل ونقلی تهران و مسکو

وزیر راه و شهرسازی در جریان سفر به روسیه از گسترش همکاری‌های تهران و مسکو در حوزه حمل‌و نقل و ترانزیت خبر داد.

به گزارش ایرنا از وزارت راه و شهرسازی «رستم قاسمی»، در بدو ورود به مسکو، با اعلام گسترش همکاری‌های ایران و روسیه در حوزه حمل‌و نقل  اظهار کرد:‌ در مراودات روسیه و ایران طی چند هفته گذشته اتفاقات مهمی رخ داده و در سفر اخیر به روسیه جلسات متعددی پیش رو خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه اولین جلسه در این سفر با وزیر حمل و نقل روسیه خواهد بود،‌ عنوان کرد: در این جلسه در خصوص موضوعات مختلف از جمله بحث‌های حمل و نقلی به گفت‌وگو خواهیم نشست. همچنین در این سفر نهایی کردن قراردادهای گذشته در حوزه حمل‌ونقل ریلی، دریایی، جاده‌ای و هوایی در دستور کار قرار دارد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه موضوع اینچه برون و گرمسار از جمله مواردی است که در گذشته مطرح و قردادهایی بین این دو کشور منعقد شده است،‌ اظهار کرد: همچنین بحث‌هایی در خصوص ترانزیت نیز می‌تواند در این سفر بین ایران و روسیه مورد توجه قرار گیرد.

قاسمی به همکاری تهران و مسکو در طرح‌های مشترک ریلی اشاره و تاکید کرد: روسیه از طریق دو خط ریلی در داخل ایران به بندر شهید رجایی چابهار در خلیج فارس متصل است؛ ضمن آنکه معاملات متقابلی بین ایران و روسیه در بحث صادرات و واردات و موضوع حمل‌و نقل وجود دارد که این مساله از دستور کارهای مذاکرات خواهد بود.

وی با اشاره به بحث گذرگاه ریلی شمال به جنوب در ایران،‌ اظهار کرد:‌ گذرگاه شمال به جنوب در دو نقطه ریل متصل است و می‌تواند بلافاصله شروع شود که این دو نقطه از طریق اینچه برون متصل است که هم اکنون می‌تواند به خلیج فارس متصل باشد، همچنین از طریق جلفا و نخجوان نیز متصل هستیم که این موضوع را جزو مباحث مذاکرات قرار می‌دهیم.

وزیر راه و شهرسازی به منظور توافق در زمینه پروژه‌های مختلف حمل و نقلی، ترانزیتی، فعال‌سازی کریدور حمل‌ونقل بین‌المللی شمال-جنوب و توسعه همکاری در بخش حمل ونقل هوایی، دریایی و ریلی صبح امروز، چهارشنبه، هفتم اردیبهشت ماه وارد مسکو شد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.