دوگانه روسیه در سازمان جهانی گردشگری؛خروج یا تعلیق

رئیس سازمان جهانی گردشگری اعلام کرد روسیه تصمیم گرفته است از این سازمان خارج شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،زوراب پولولیکاشویلی پیشتر اعلام کرده بود که امروز قرار است کشور‌های عضو برای تعلیق عضویت روسیه در این سازمان، رای گیری کنند.

به گزارش الجزیره، دبیرکل سازمان جهانی گردشگری که گرجستانی است و کشورش مورد حمله روسیه قرار گرفته بود، این تصمیم را برای برقراری صلح درجهان عنوان کرد و گفت: «هرگونه مخالفت با این مساله به معنی ترس است. ما نباید از جنگ بترسیم. باید علیه روسیه همبستگی داشته باشیم. ما از تعلیق کشوری صحبت می‌کنیم که دو ماه است کشور دیگر را بمباران می‌کند. عضویت روسیه در سازمان جهانی گردشگری مستقر در مادرید، حداقل تا سال آینده به حالت تعلیق درآید.»

روسیه به طور موقت عضویت خود را در سازمانی که پشتیبانی فنی برای ترویج گردشگری ارایه می‌دهد، از دست می‌دهد، به گفته کارشناسان این اقدامی نمادین است و تاثیر چندانی بر روسیه نخواهد داشت.

طبق پیش بینی‌های این سازمان، درگیری‌ها در اوکراین تأثیرات منفی بر گردشگری جهانی خواهد داشت و می‌تواند باعث زیان ۱۴ میلیارد دلاری در درآمد‌های گردشگری و افزایش قیمت سفر شود.دوگانه

این در حالی است که ماه گذشته مجمع عمومی سازمان ملل عضویت روسیه در شورای حقوق بشر سازمان ملل را به دلیل حمله به اوکراین به حالت تعلیق درآورده بود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.