تعمیم تعلیق انتقال گاز روسیه به کشورهای غیردوست

به دنبال تصمیم شرکت گاز پروم برای قطع تحویل گاز به کشورهای لهستان و بلغارستان به دلیل پرداخت نکردن هزینه گاز به روبل، رئیس مجلس روسیه گفت گاز کشورهای غیردوست نیز باید مانند لهستان و بلغارستان قطع شود.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رویترز نوشت: ویچسلاو والودین ،رئیس مجلس دومای روسیه امروز چهارشنبه گفت که شرکت بزرگ گازی این کشور (گازپروم) تصمیم درستی در تعلیق کامل تامین گاز بلغارستان و لهستان اتخاذ کرده است و مسکو باید همین تصمیم را درباره کشورهای «غیردوست» اتخاذ کند.

این مقام روس همچنین در پیامی که در کانال تلگرام شخصی منتشر شده، نوشت: همین اقدام باید در رابطه با دیگر کشورهایی که با ما دوست نیستند، انجام شود.

اورسلا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا نیز امروز چهارشنبه گفت اعلام توقف عرضه گاز به این دو کشور تلاش روسیه برای باج خواهی از ما با استفاده از گاز است.

وی گفت اتحادیه اروپا در حال هماهنگی برای واکنش به این سناریو است.

پیشتر شرکت گاز پروم جریان گاز به لهستان و بلغارستان را متوقف کرد و تصمیم گرفت تحویل گاز به این دو کشور را تا زمان پرداخت نکردن هزینه گاز به روبل روسیه به تعویق بیندازد.

بر اساس گزارش بلومبرگ در این زمینه تاکنون چهار خریدار گاز روسیه خود را آماده پرداخت هزینه این محصول به روبل شده اند.

بلومبرگ این تصمیم چهار کشور اروپایی را تسلیم شدن در مقابل باج خواهی روسیه توصیف کرده است.

شرکت گاز دولتی لهستان (PGNiG) قطع عرضه گاز روسیه را تایید کرده است.

گازپروم روسیه اعلام کرده است که تحویل به صوفیه را نیز متوقف کرده است. «الکساندر نیکولوف» وزیر انرژی بلغارستان با اعلام اینکه صوفیه منتظر موضع اتحادیه اروپا درباره قطع صادرات گاز روسیه است، افزود که روش پرداختی مورد درخواست روسیه با روبل تهدیدی برای کشورش است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.