روسیه غرب را تهدید کرد/ آمریکا و متحدان علیه پوتین صف‌آرایی کردند

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ چهارشنبه، 27 آوریل 2022

در روزنامه‌های جهان می‌خوانیم: روسیه تهدید کرد به اهداف غربی حمله می‌کند؛ ایالات متحده با شدت گرفتن جنگ اوکراین و روسیه، به متحدان برای تامین سلاح‌های اوکراین فشار می‌آورد و با بازگشت زندگی به حالت عادی، ترکیه قوانین ماسک را برداشت.

تایمز

تایمز در گزارش اصلی خود می‌گوید روسیه تهدید کرده است که حمله علیه اهداف غربی را آغاز می‌کند. در گزارش این روزنامه آمده: «این تهدید پس از آن صورت گرفت که جیمز هپی، وزیر نیروهای مسلح بریتانیا، در مصاحبه‌ای گفت که استفاده اوکراین از سلاح‌هایی که بریتانیا تامین کرده برای آغاز حمله به قلمرو روسیه «کاملا مشروع و قانونی» بود. در این میان، وزارت دفاع روسیه هم به بریتانیا هشدار داده که ادامه حمایت از چنین حملاتی، «پاسخ متناسب» در پی دارد.»

نیویورک‌تایمز

«ایالات متحده با شدت گرفتن جنگ، به متحدان برای سلاح‌های اوکراین فشار می‌آورد» عنوان گزارش اصلی نیویورک‌تایمز است. در گزارش آمده: «ایالات متحده روز سه‌شنبه 40 متحد را به منظور فراهم‌کردن کمک‌های نظامی درازمدت برای اوکراین، در نبردی احتمالا طولانی علیه حمله روسیه، ساماندهی کرد و آلمان گفت ده‌ها ضد هوایی زرهی به اوکراین ارسال می‌کند؛ این تغییری مهم در سیاست کشوری بود که از ترس تحریک روسیه، در ارسال سلاح مردد بود.»

تصویر اصلی با این توضیح آمده: «سرباز 21 ساله اوکراینی، روز سه‌شنبه در شهر لویو به برادر دوقلوی خود، که در نبرد شرق  کشته شد، برای آخرین‌بار ادای احترام کرد.»

دیلی صباح

«با بازگشت زندگی به حالت عادی، ترکیه قوانین ماسک را برداشت» عنوان گزارش اصلی روزنامه ترکیه‌ای دیلی صباح است. در گزارش آمده: «رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری، از پایان دادن به الزام پوشیدن ماسک‌های محافظ در مکان‌های داخلی خبر داد و به دیرپاترین ممنوعیت مربوط به همه‌گیری کووید-19 پایان داد. با این حال، استفاده از ماسک در حمل ونقل عمومی و بیمارستان‌ها وجود خواهد داشت تا زمانی که تعداد موارد ابتلای روزانه به زیر 1000 مورد کاهش یابد.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.