معامله واشنگتن و مسکو، در اوج سردی روابط/ آمریکا یک «خلبان» داد، یک «تفنگدار» گرفت

«تروور رید» تفنگدار دریایی پیشین آمریکا با «کنستانتین یاروشنکوف» خلبان اهل روسیه معاوضه شد

رئیس‌جمهوری آمریکا با اعلام این خبر در اظهاراتی گفت: ما از تروور استقبال می‌کنیم و در کنار خانواده‌اش بازگشت او به وطن را جشن می‌گیریم.

به گزارش ایسنا، به نقل از النشره، جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا در بیانیه‌ای در کاخ سفید نوشت: من در صدای والدین تروور شنیدم که آن‌ها چقدر نگران سلامت و غیابش بودند. خوشحالم که توانستم خبر خوش آزادی تروور را به آن‌ها برسانم. من از کار خستگی‌ناپذیر و عزم نماینده ریاست‌جمهوری قدردانم. راجر کارتنس، افسر ویژه در امور گروگان‌ها و جان سالیوان، سفیر آمریکا به روسیه و خیلی دیگر از کارکنان دولتی از باگشت تروور به وطن اطمینان حاصل می‌کنند.

بایدن عنوان کرد: مذاکراتی که باعث شد بتوانیم تروور را به وطن بازگردانیم نیازمند تصمیمات سختی بود که من به سادگی از آن‌ها نگذشتم. بازگشت امن او گواهی بر اولویت دولت من نسبت به بازگرداندن گروگان‌های آمریکایی به وطن است که به طور ناحق در خارج از کشور در حبس به سر می‌برند.

امروز وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که تروور رودی رید، تنفگدار پیشین آمریکایی را با کنستانتین یاروشنکوف، خلبان روسی مبادله کرده است.

خبرگزاری تاس به نقل از مقاماتی در وزارت خارجه روسیه گفت: در پی مذاکرات طولانی که در ۲۷ آوریفل ۲۰۲۲ انجام شد، تروور رودی رید، شهروند آمریکا با کنستانتین یاروشنکوف، شهروند روسیه که در سال ۲۰۱۰ در دادگاه آمریکا محاکمه شده بود، مبادله شد.

شبکه روسیه ۲۴ نیز با انتشار ویدیویی از انتقال تروور رید به فرودگاه ونوکووا خبر داد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.