قهرمان ما کیست؟

به بهانه 28 آوریل روز جهانی اَبرقهرمانان

به‌ناز مقدسی| آیا تا به‌حال از یک موقعیت خطرناک یا جراحت و حتی مرگ نجات پیدا کرده‌اید؟ به کسانی که به کمک ما می‌آیند قهرمان می‌گویند. برخی از قهرمانان در زمان مناسب، در مکان مناسب قرار می‌گیرند. از روزنامه‌ها گرفته تا رسانه‌های اجتماعی و حتی زندگی خود ما، واضح است که نیروهای تاریک شیطان به روش‌های مرموزی عمل می‌کنند تا جهان را ویران ‌کنند. این شرورهای واقعی ممکن است اغلب شما را اذیت کرده باشند و شما آرزو ‌کردید که یک ابرقهرمان یا یک ابرقدرت باشید تا بتوانید به همه بی‌عدالتی‌ها و بدبختی‌های دنیا پایان دهید. این اشتیاق برای تبدیل جهان به مکانی بهتر منجر به تولد چندین ابرقهرمان داستانی و واقعی شده است.

امروزه بسیاری از قهرمانان دوران کودکی که بچه‌ها آنها را دوست دارند، ابرقهرمانانی از کارتون‌ها و کمیک‌ها هستند و تقریبا غیرممکن است که کودکی را پیدا کنید که اسباب‌بازی یا کمیک ابرقهرمانی در قرن بیستم نداشته باشد.

همین هم شد که کم‌کم بتمن، سوپرمن، کاپیتان آمریکا، زن شگفت‌انگیز، مرد آهنی، هالک و مرد عنکبوتی تنها برخی از ابرقهرمانانی بودند که برای آرزوها و تغییر نگرش ما خلق شدند. اگرچه این ابرقهرمانان، تخیلی هستند، اما الگوهایی هستند که برای مبارزه با شر خدمت می‌کنند. با این‌حال به قول جرارد وی، خواننده و بازیگر مشهور آمریکایی، قهرمانان افراد عادی هستند که خود را خارق‌العاده می‌سازند.بنابراین ابرقهرمانان واقعی ما ممکن است قدرت‌های فوق‌العاده نداشته باشند یا شنل نپوشند. با این‌حال، درست مانند ابرقهرمانان تخیلی، کودکان نیز به آنها به عنوان الگو نگاه می‌کنند. آنها به جوامع خود خدمت و از آنها محافظت می‌کنند. این ابرقهرمانان واقعی، زندگی خود را وقف کمک به دیگران، نجات جان یا مربی بودن می‌کنند. پرسنل نظامی، امدادگران و داوطلبان هلال‌احمر، افسران پلیس، آتش‌نشانان و معلمان تنها تعدادی از قهرمانانی هستند که به‌طور روزانه از ما محافظت می‌کنند.

در حالی که اصطلاح «ابرقهرمان» معمولا با شخصیت‌های نمادینی مرتبط است که بسیاری از ما با تحسین آنها بزرگ شده‌ایم. امروز ما به ابرقهرمان‌های واقعی در جوامع خودمان اذعان می‌کنیم که در این زمان بی‌سابقه اقدامات حمایتی انجام می‌دهند. ابرقهرمانان واقعی، آن دسته از افراد شجاعی هستند که هم در حرفه امدادگری و مراقبت‌های بهداشت و هم فراتر از آن در خط‌مقدم کار می‌کنند.بنابراین اگر به زندگی روزمره خود دقت کنیم، می‌توانیم بسیاری از ابرقهرمانان، را با گوشت و پوستمان بشناسیم. همان هایی که با پرواز از آسمان نمی آیند ، یا با بت موبیل های شیک از سقف ها آویزان نمی شوند، بلکه در میان ما زندگی می کنند و تلاش می کنند تا در حد توان خود به مردم خدمت کنند. امروز 28 آوریل، روز جهانی ابرقهرمان ، به همه قهرمان های واقعی ایران که در پایگاه های هلال احمر، آتش نشانی، پلیس و بیمارستان ها خدمت می کنند مبارک باد.

 

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.