«تِه سَرِ دور گِردِمه»

نساجی بعد از 63 سال آرزوی شهر خسته را برآورده کرد

شهروندآنلاین: 235 کیلومتر راه را از قائمشهر طی کردند، ده‌ها کیلومتر داخل تهران تا ورزشگاه آزادی پیمودند، جام را برداشتند و دوربرگردان را زدند و به سمت مازندران راه افتادند. همین شد که دیشب مازندران تا صبح نخوابید!

نساجی چهارشنبه شب به افتخاری رسید که 63 سال در حسرت آن بود. تیم محبوب شهرخسته اینبار فقط مختص قائمشهر نبود و کل مازندران برای موفقیتش دست به دعا برداشته بودند. آنها در پایان مسیری دشوار که در جام حذفی طی کرده بودند، خوشحالی را به مردم شهر خود هدیه کردند و باعث خوشحالی میلیون‌ها مازندرانی در سراسر کشور شدند.

در مسابقه‌ای که آلومینیوم اراک در نیمه اولش فقط 3 بار توپ را به تیر دروازه نساجی کوبید ، تصور اینکه در طول 90 دقیقه نساجی برنده شود، کمی دشوار است. شاگردان ساکت الهامی اما در نیمه دوم با پوشش نقاط ضعف خود توانستند به گل برتری برسند و با حفظ آن زیر فشار سنگین آلومینیوم تا آخرین ثانیه‌های بازی بردی ارزشمند را در کارنامه شان به ثبت رساندند.

علاوه بر اینکه نساجی چهارشنبه شب به بزرگ‌ترین افتخار تاریخ باشگاه خود دست یافت، ساکت الهامی سرمربی محبوب قائمشهری‌ها بعد از قهرمانی با تراکتور که دو سال پیش رقم خورد، دومین جام قهرمانی خود در این تورنمنت را به کسب کرد. علاوه بر این مسعود شجاعی هم یکی از آخرین افتخاراتش را به عنوان باتجربه ترین بازیکن نساجی به دست آورد و از همه مهم تر هواداران پرشوری بودند که دیشب تقریبا نیمی از صندلی های آزادی را پر کرده بودند.

شور و اشتیاقی که نساجی چی‌ها برای حضور در آزادی داشتند، باعث شد در طول مسابقه تعدادشان بسیار بیشتر از طرفداران آلومینیوم اراک باشد. آنها با جوی عجیب و با استفاده از ابزارآلات نه چندان حرفه‌ای جو ورزشگاه را به سود خود رقم زدند و در نهایت با قهرمانی تیم شان جشنی بزرگ در ورزشگاه پیر پایتخت برپا کردند. جشنی به بزرگی یک جام و به وسعت امید برای کسب سهمیه آسیایی.

آنها حالا باید به انتظار تصمیم فدراسیون فوتبال و کنفدراسیون فوتبال آسیا برای سهمیه های آسیایی فصل جاری بنشینند تا بتواند رویای دیرین خود برای رسیدن به لیگ قهرمانان را محقق کنند.

در کنار همه این ماجرا، عملکرد تیم مهدی رحمتی را هم باید ستایش کرد؛شاید اگر آلومینیوم اراک از فرصت های نیمه اول خود استفاده می‌کرد، آنها برنده این فینال جذاب می‌شدند و شرایط برایشان بسیار متفاوت بود. با اینحال همین که توانستند با کنار زدن بزرگان به فینال برسند،‌ اتفاقی بزرگ برایشان است و قطعا آینده ای روشن می‌تواند تقدیم‌شان کند.

*عبارت «تِه سَرِ دور گِردِمه» در گویش مازندرانی به معنای «دور سرت بگردم» است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.