اطلاعات کوکاکولا لو رفت

این اطلاعات برای ۶۴ هزار دلار یا پیشنهاد بهتر به فروش گذاشته شده اند

پس از این که یک عامل تهدید مستقر در روسیه فروش اطلاعاتی که ظاهرا به کوکاکولا تعلق دارد را شروع کرد، این شرکت تایید کرد در حال تحقیق از احتمال درز اطلاعات است

یک عامل تهدید سایبری مدعی شد چندین گیگابایت اطلاعات شرکت کوکاکولا را به سرقت برده است.

به گزارش ایسنا، پس از این که یک عامل تهدید مستقر در روسیه فروش اطلاعاتی که ظاهرا به کوکاکولا تعلق دارد را شروع کرد، این شرکت تایید کرد در حال تحقیق از احتمال درز اطلاعات است.

طبق گزارش وب سایت رجیستر، یک عامل تهدید نسبتا جدید که استورموس نام دارد، ۱۶۱ گیگابایت اطلاعات کوکاکولا را در دارک وب برای فروش به بالاترین قیمت پیشنهادی گذاشته است.

کوکاکولا به رجیستر گفت: ما از این موضوع مطلعیم و در حال تحقیق برای پی بردن به درستی این ادعا هستیم. این شرکت با مقامات اجرای قانون همکاری می کند.

این اطلاعات برای ۶۴ هزار دلار یا پیشنهاد بهتر به فروش گذاشته شده اند.

نام استورموس نخستین بار در ابتدای سال ۲۰۲۲ و سپس اوایل مارس مطرح شد که این گروه به رخنه اطلاعاتی در شرکت “اپیک گیم” ربط داده شد. ظاهرا این گروه یک آسیب پذیری را در شبکه داخلی این شرکت کشف کرد و از آن برای دزدیدن ۲۰۰ گیگابایت اطلاعات شامل اطلاعات ۳۳ میلیون کاربر استفاده کرد. همزمان این گروه اعلام کرد اطلاعات کارمندان “اپیک گیم” را لو می دهد. با این حال از آنجا که این اطلاعات هرگز دیده نشد، بعضی از کارشناسان امنیت سایبری این گمان را مطرح کردند که کل موضوع حقه بوده است.

بر اساس گزارش وب سایت تِک رادار، این گروه علنا از حمله نظامی روسیه به اوکراین حمایت و تاکید کرده که دست روی دست نخواهد گذاشت و تحمل نمی کند عوامل تهدید مختلف سراغ سازمانها و زیرساختهای روسیه بروند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.