چین بارانداز کانتینری در منطقه اقتصادی سرخس ایجاد می‌کند

امکانات باراندازی و ریلی می‌تواند در خدمت افزایش صادرات و ترانزیت کالا باشد

منطقه ویژه اقتصادی سرخس توانایی زیادی برای تجارت با چین دارد و امکانات باراندازی و ریلی منطقه می‌تواند در خدمت افزایش صادرات و ترانزیت کالا با چین و سایر کشورها قرار بگیرد.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس در خراسان رضوی گفت: در پی بازدید مدیران ارشد شرکت CIBT کشور چین از منطقه ویژه اقتصادی سرخس، این شرکت چینی تصمیم دارد در این منطقه ویژه اقتصادی بارانداز کانتینری برای تهاتر کالای کشورش با سایر کشورهای منطقه ایجاد کند.

محمد رضا کلایی در گفت و گو با ایرنا افزود: در سیاستهای کلان جمهوری اسلامی ایران تعامل هدفمند با حوزه شرق از اهمیت بالایی برخوردار است به ویژه این که در دولت سیزدهم روابط با همسایگان و کشورهای آسیای مرکزی و چین دارای اولویت است.

وی اضافه کرد: منطقه ویژه اقتصادی سرخس توانایی زیادی برای تجارت با چین دارد و امکانات باراندازی و ریلی منطقه می‌تواند در خدمت افزایش صادرات و ترانزیت کالا با چین و سایر کشورها قرار بگیرد.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس گفت: یکی از سیاستهای ما در حوزه لجستیک به خصوص ترانزیت کالا با کشور چین، کم کردن زمان سیر قطار و سرعت و کیفیت خدمات رسانی است.

کلایی افزود:طی ۲ سال اخیر چندین رام قطار از مبدا چین تا سرخس سیر کرده و می توان گفت مسیر ریلی و تجاری از گذرگاه هورگوس در شرق چین تا سرخس به صرفه و کاملا اقتصادی است.

شهر هورگوس در استان شرقی سین گیانگ چین به عنوان گذرگاه ریلی و جاده ای بین چین و کشورهای آسیای مرکزی و اروپا شناخته می شود و بر اساس اعلام منابع رسمی چین طی هشت ماه سال ۲۰۲۰ میلادی چهار هزار و ۲۰۰ قطار باری حامل اقلام صادراتی و وارداتی از مبدا چین و از طریق این گذرگاه به مقصد کشورهای آسیایی و اروپایی در رفت و آمد بوده اند.

سرمایه گذاری ۵۰ میلیون دلاری چین در منطقه ویژه اقتصادی سرخس

بر اساس اعلام روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی سرخس، مدیر ارشد شرکت چینی CIBT در نشست مشترک با مسوولان این منطقه ویژه گفت: به همراه همکارانمان در طول هفته های گذشته امکانات و موقعیت چندین منطقه آزاد تجاری و ویژه اقتصادی ایران از غرب تا شرق را مورد بازدید قرار دادیم و به طور شگفت انگیزی از مجموعه امکانات و توانایی  موجود در منطقه ویژه اقتصادی سرخس تحت تاثیر قرار گرفتیم.

خوان فینگ ژن افزود: برنامه اصلی ما ایجاد ۲ مرکز تهاتر کالا در بندر انزلی و سرخس است از این رو بلافاصله پس از بازگشت، نمایندگی این شرکت را در انزلی و منطقه ویژه سرخس مستقر می کنیم.

وی ادامه داد: سرمایه گذاری اولیه ما در این مجموعه برای مرحله نخست ۵۰ میلیون دلار و در چشم انداز چند سال آینده به پنج میلیارد دلار خواهد رسید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.