گفت‌وگوی برجامی معاون وزیر خارجه کره جنوبی با انریکه مورا و رابرت مالی

گفت‌وگوی معاون وزیر امور خارجه کره جنوبی با مورا و مالی در پی ایجاد وقفه در دور هشتم مذاکرات وین انجام شده است.

معاون وزیر امور خارجه کره جنوبی در صفحه توییترش از گفت‌وگو با نماینده ویژه آمریکا در امورایران و نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات وین درباره برجام و احیای آن خبر داد.

به گزارش ایسنا، جونگ کان چوی، معاون وزیر امور خارجه کره جنوبی در صفحه توییترش نوشت: با رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران و مذاکره‌کننده ارشد هیات مذاکره‌کننده آمریکا در مذاکرات وین صحبت کردم و بر ارائه حمایت‌های دیپلماتیک از بازگشت دوجانبه به پایبندی به برجام[توافق هسته‌ای] تاکید کردم. ما به رایزنی‌های نزدیک ادامه خواهیم داد.

معاون وزیر امور خارجه کره جنوبی همچنین از تماس با انریکه مورا، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مذاکرات وین خبر داده و در صفحه توییترش نوشت: با انریکه مورا درباره اوکراین، برجام و کره شمالی صحبت کردم. همکاری کره با اتحادیه اروپا بسیار قوی بوده و دقیق بوده است و تمامی مسائل جهانی را شامل می‌شود.

به گزارش ایسنا، گفت‌وگوی معاون وزیر امور خارجه کره جنوبی با مورا و مالی در پی ایجاد وقفه در دور هشتم مذاکرات وین انجام شده است.

مذاکرات وین که از زمان روی کار آمدن دولت بایدن در سال ۲۰۲۱ در راستای احیای توافق هسته‌ای و لغو تحریم‌های ایران از طریق بازگشت آمریکا و ایران به پایبندی کامل به توافق هسته‌ای آغاز شد، در پی برخی تحولات اخیر در مناسبات سیاسی بین‌المللی در پی حمله روسیه به اوکراین، اعمال تحریم‌های متعدد واشنگتن علیه روسیه و کشمکش‌های تهران-واشنگتن بر سر برخی مسائل باقی مانده در مذاکرات، از جمله حذف نام سپاه پاسداران از این لیست که در دوران دولت دونالد ترامپ انجام شده بود، اخیرا تا اطلاع ثانوی متوقف شده است.

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در کنفرانس خبری این هفته‌اش درباره احیای توافق گفت: باید پایه های فشار حداکثری که ترامپ علیه ایران کار گذاشته از بین برود. چرخه انتفاع اقتصادی ایران از برجام به صورت کامل لحاظ شود.

خطیب‌زاده با انتقاد از رویه دولت آمریکا افزود: ما تاکید بر این داریم که قوانین داخلی و سیاست داخلی آمریکا و انتخابات پیش رو در آمریکا نمی تواند تعیین کننده نتیجه گفت و گوها در وین باشد. آنها حقوق بین الملل را نادیده می‌گیرند و سعی می کنند مسائل را به مسائل داخلی کشورشان گره بزنند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.