برگزاری کمیسیون عالی مشترک تهران- کویت در آینده نزدیک؟

گفت و گوی امیرعبداللهیان با شیخ احمد ناصر الصباح 

امیرعبداللهیان از اهمیت برگزاری کمیته مشترک کنسولی و نشست مشترک گاردهای ساحلی دو کشور سخن گفت و به برگزاری کمیسیون عالی مشترک تهران- کویت در آینده نزدیک ابراز امیدواری کرد.

وزیر امور خارجه روز پنجشنبه در تماس تلفنی با همتای کویتی ضمن گفت‌وگو و تبادل‌نظر درباره مناسبات دوجانبه، مساله فلسطین و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی، به برگزاری کمیسیون عالی مشترک تهران- کویت در آینده نزدیک ابراز امیدواری کرد.

به گزارش ایرنا، امیرعبداللهیان در این گفت و گو با شیخ احمد ناصر الصباح ضمن تبریک پیشاپیش عید سعید فطر از اهمیت برگزاری کمیته مشترک کنسولی و نشست مشترک گاردهای ساحلی دو کشور سخن گفت و به برگزاری کمیسیون عالی مشترک تهران- کویت در آینده نزدیک ابراز امیدواری کرد.

وزیر امورخارجه در این مکالمه تلفنی به هتک حرمت مسجدالاقصی و قدس شریف توسط دژخیمان رژیم صهیونیستی و  برگزاری روز جهانی قدس اشاره و بر لزوم وحدت جهان اسلام در مقابل جنایات این رژیم و دفاع از حرمت این مسجد تاکید کرد.

عبداللهیان در عین حال از مواضع دولت و مردم کویت در محکوم کردن اقدامات رژیم غاصب قدس و حمایت از مردم فلسطین تشکر کرد و از تداوم آتش بس یمن هم استقبال و ابراز امیدواری کرد که اسرع وقت محاصره انسانی این کشور خاتمه یابد و گفت‌وگوهای یمنی – یمنی از سرگرفته شود.

شیخ احمد ناصر الصباح هم در این گفت‌وگو عید سعید فطر را تبریک گفت و به روابط همسایگی دوستانه، دیرینه و مردمی بین تهران و کویت اشاره و بر اهمیت توسعه هر چه بیشتر روابط در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی و مردمی تاکید کرد.

همتای کویتی عبداللهیان به هتک حرمت مسجد الاقصی به عنوان قبله نخست مسلمان از سوی اشغالگران گریزی زد و  تاکید کرد، قدس خط قرمز جهان اسلام است و کشورهای اسلامی باید با تقویت موضع مشترک، با جنایات رژیم اشغالگر  مقابله کنند.

وزیر امور خارجه کویت درپایان از مواضع سازنده جمهوری اسلامی ایران در کمک به برقراری آتش بس در یمن تشکر و در تداوم آتش بس دائمی این کشور ابراز امیدواری کرد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.