اروپا و آمریکا در آستانه پایان همه گیری کرونا

اورزولا فن در لاین رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا می‌گوید پاندمی کرونا از وضعیت اضطراری خارج و وارد مرحله جدیدی شده که قابل مدیریت است. مقامات آمریکا نیز از انتقال پاندمی به مرحله آندمی، به عنوان یک بیماری بومی خبر می‌دهند

 رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا می‌گوید پاندمی کرونا از وضعیت اضطراری خارج و وارد مرحله جدیدی شده که قابل مدیریت است. مقامات آمریکا نیز از انتقال پاندمی به مرحله آندمی، به عنوان یک بیماری بومی خبر می‌دهند.

به گزارش دویچه وله، اورزولا فن در لاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا از ورود به مرحله جدید پاندمی کرونا خبر داد. او گفت پاندمی به مرحله‌ای وارد شده که می‌تواند قابل مدیریت باشد.

فن در لاین به کشورهای عضو اتحادیه اروپا توصیه کرد که از وضعیت کنونی سطح نازل شیوع کرونا استفاده کنند تا سیستم بهداشت خود و اقدامات پیشگیرانه پاندمی را تقویت کنند. او تأکید کرد که همچنان باید جانب احتیاط را رعایت کرد.

رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا افزود که شمار آلودگی به این ویروس هنوز بالاست و پاندمی در سطح جهانی همچنان قربانی می‌گیرد.

آنتونی فائوچی، ویروس‌شناس ارشد ایالات متحده از بهبود وضعیت کرونا نسبت به سال گذشته خبر داد. او احتمال می‌دهد که آمریکا در حال گذار از پاندمی به مرحله اندمی به عنوان یک ویروس قابل مدیریت بومی است، اما مهم این است که از سرعت مقابله با آن نکاهیم.

فائوچی گفت که ویروس کرونا در بخش بزرگی از جهان هنوز یک پاندمی (همه‌گیری) است و آمریکا از مرحله تهدید هنوز گذر نکرده، اما بدترین مرحله پاندمی را پشت سر گذاشته است: «ما دیگر با ۹۰۰هزار مبتلا در روز، ده‌ها هزار مورد بستری در بیمارستان و هزاران مورد مرگ روبرو نیستیم. هم‌اکنون ما در سطح نازلی از شیوع بیماری هستیم.»

سازمان جهانی بهداشت نسبت به کاهش شدید آزمایش‌های کرونا ابراز نگرانی کرده است.

تدروس آدهانوم، رئیس سازمان جهانی بهداشت در ژنو گفت که سطح اطلاعات ارسالی درباره زنجیره‌های آلودگی و ژنتیکی رو به کاهش گذاشته است: «این امر ما را کورتر می‌سازد و کمتر قادریم الگوی انتقال و تغییر شکل ویروس را مشاهده کرد.»

آدهانوم تأکید کرد که خطر شکل‌گیری یک گونه خطرناک جدید از ویروس همچنان بالا و واقعی است.

بر اساس آمار سازمان جهانی بهداشت، تنها در یک هفته گذشته بیش از ۱۵هزار نفر در اثر آلودگی به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند. این کمترین رقم از ماه مارس ۲۰۲۰ بدین سو بوده است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.