بارش باران بهاری در اکثر استان‌ها

امروز (جمعه) رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید در اغلب مناطق کشور خواهیم داشت

صادق ضیاییان رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، درباره آخرین وضعیت آب و هوای کشور اظهارکرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز جمعه (9 اردیبهشت) در بخش‌هایی از آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، همدان، لرستان، زنجان، مرکزی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، بوشهر، فارس، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، زنجان، البرز، تهران و سمنان رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط خیزش گرد و خاک و در مناطق مستعد ریزش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ایسنا، او افزود: شنبه (۱۰ اردیبهشت) این شرایط علاوه بر مناطق ذکر شده در استان‌های کرمان، هرمزگان، یزد، گلستان، خراسان شمالی و رضوی پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با بیان اینکه روز یکشنبه (۱۱ اردیبهشت) سامانه بارشی عمدتا در نیمه شمالی کشور فعال خواهد بود، گفت: همچنین دوشنبه (۱۲ اردیبشهت) و با شدت کمتر سه‌شنبه (۱۳ اردیبهشت) در نواحی شمال غرب، سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق و شرق رگبار باران و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

او افزود: جمعه و شنبه (۹ و ۱۰ اردیبهشت)، در بخش‌هایی از جنوب، جنوب شرق، شرق،شمال شرق و دامنه های جنوبی البرز افزایش سرعت باد ودر نواحی مستعد، خیزش گردوخاک انتظار می‌رود و همچنین یکشنبه (۱۱ اردیبهشت) نیز با تشکیل توده گردوخاک در کشورهای همسایه غربی و انتقال آن به غرب و جنوب غرب کشور برای این نواحی غبار و کاهش کیفیت هوا انتظار می‌رود و علاوه بر این یکشنبه (۱۱ اردیبهشت) در نوار شرقی، دوشنبه (۱۲ اردیبهشت) در نیمه جنوبی و سه‌شنبه ۱۳ اردیبهشت در شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید موقت و خیزش گردوخاک دور از انتظار نیست.

به گفته او، امروز (جمعه) مرکز و شرق و شنبه (۱۰ اردیبهشت) شرق خلیج فارس مواج خواهد بود و همچنین طی روزهای شنبه تا سه‌شنبه (۱۰ تا ۱۳ اردیبهشت) دریای عمان و تنگه هرمز و در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه (۱۲ و ۱۳ اردیبهشت) دریای خزر مواج گزارش شده است.

ضیاییان درباره وضعیت جوی هوای تهران نیز گفت:‌ در تهران برای امروز جمعه ابری، در بعضی ساعات وزش باد و احتمال رعد و برق پیش‌بینی می‌شود که با حداقل دمای ۱۹ و با حداکثر دمای ۲۶ خواهد داشت.

او در خاتمه گفت:‌ در روز جاری (جمعه) بندرعباس با بیشینه ۳۶ و کمینه ۲۴ گرم‌ترین و تبریز با بیشینه ۱۹ و کمینه ۱۱ سردترین مراکز استان کشور هستند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.